انواع کاکتوس خانگی؛ معرفی 13 کاکتوس مناسب آپارتمان یا باغچه

به گزارش تور چین ارزان، انگیزه - کاکتوس در بین مردم گیاهی شناخته شده است. کاکتوس به مراقبت چندانی احتیاج ندارد و همین خیلی از افراد را وسوسه می نماید که به عنوان یک گیاه خانگی از آن نگهداری نمایند. انواع کاکتوس خانگی وجود دارد که می توان در آپارتمان و در گلدان و یا در باغچه خانه آنها را پرورش داد. کاکتوس ها در آب و هوایی خشک و گرم رشد می نمایند و بر عکس دیگر گیاهان، به آب چندانی نیز احتیاج ندارند و با ذخیره کردن آب در درون ساقه خود، می توانند در شرایط بی آبی و خشکسالی به حیات خود ادامه دهد. قبلا شما را با انواع کاکتوس آشنا نموده ایم، در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع کاکتوس خانگی آشنا کنیم. دقت داشته باشید که این کاکتوس ها از مشهورترین کاکتوس های خانگی هستند.

انواع کاکتوس خانگی؛ معرفی 13 کاکتوس مناسب آپارتمان یا باغچه

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

انواع کاکتوس خانگی مناسب داخل منزل

با توجه به اینکه کاکتوس ها، علاقه زیادی به نور خورشید دارند، تعداد زیادی از کاکتوس ها هستند که می توانند در مکان های سرپوشیده نیز به خوبی رشد نمایند. این نوع کاکتوس ها احتیاج کمتری به نور خورشید دارند و اندازه آن ها نیز از کاکتوس های دیگر کوچک تر است. از این رو، این کاکتوس ها به عنوان یک گیاه خانگی بسیار مناسب هستند.

1- کاکتوس ماه یا کاکتوس چانه

کاکتوس ماه که به آن کاکتوس چانه نیز گفته می گردد، در ارتفاع، رنگ ها و شکل های متنوع در گلخانه ها و زیستگاه ها وجود دارند. یکی از پرطرفدارترین انواع این کاکتوس هیبوتان است. زیستگاه کاکتوس ماه در منطقه آمریکای جنوبی است. این کاکتوس خانگی در رنگ های قرمز روشن، صورتی، زرد و نارنجی یافت می گردد. این کاکتوس بسیار زیبا را در کنار پنجره و در مقابل تابش نور قرار دهید تا بتواند رشد بهتری داشته باشد.

2- کاکتوس ژیمنوکالیسیوم

زیستگاه و محل اصلی رشد این کاکتوس در منطقه آمریکای جنوبی است. این کاکتوس بسیار زیبا فاقد تیغ بر روی جوانه های گل خود است. با توجه به نوع کاکتوس، تعدادی از آن ها در سایه و بعضی دیگر در نور خورشید رشد می نمایند.

3- کاکتوس عید پاک

کاکتوس عید پاک یک یاز انواع کاکتوس خانگی است که محلی کشور برزیل بوده و در خاتمه فصل زمستان و اوایل فصل بهار گل خواهد داد. گل های این کاکتوس گلدار به رنگ سفید، نارنجی و بنفش کم رنگ مشاهده می گردد. تیغ های این کاکتوس بر روی همدیگر تجمع پیدا می نماید و ظاهری خاص به این کاکتوس می بخشند.

4- کاکتوس اپونتیا میکروداسیس یا کاکتوس گوش خرگوشی

محل اصلی رشد این گیاه در کشور مکزیک است. کاکتوس گوش خرگوشی، دارای دو بالشتک است که این بالشتک ها ظاهری مانند گوش خرگوش دارند. این بالشتک ها از تیغ های قهوه ای رنگ پوشیده شده اند. کاکتوس گوش خرگوشی قادر است در حدود 60 تا 90 سانتی متر رشد پیدا کند. در صورتی که در فصل تابستان، این کاکتوس به میزان مناسبی در مقابل نور خورشید قرار بگیرد، گل های سفید و میوه های بنفش رنگی را خواهد داد.

5- کاکتوس ستاره ای یا آسترو فیتوم آستریاس

کاکتوس ستاره ای ظاهری گرد و کروی شکل دارد که به هشت قسمت تقسیم بندی شده است. این کاکتوس با کرک های سفید و نقاط سفید رنگ کوچک پوشیده شده است. یکی از انواع کاکتوس خانگی زیباست است که در فصل بهار، یک گل به رنگ زرد خواهد داد. کاکتوس ستاره ای فقط 5 تا 15 سانتی متر قطر دارد و برای نگهداری در خانه بسیار مناسب است.

6- کاکتوس مامیلاریا هانیانا یا کاکتوس بانوی پیر

در میان انواع کاکتوس خانگی این کاکتوس هواداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. کاکتوس بانوی پیر گونه ای از کاکتوس خاردار در خانواده مامیلاریا است که تقریباً حدود 250 نوع دارد. این کاکتوس تیغ و پرز دارد و در بهار، گل های کوچک صورتی یا بنفش رنگ می دهد. خاک این گل می بایست ترکیبی از خاک گلدان و شن باشد و یک هفته در میان به آن آب داده گردد.

7- کاکتوس کریسمس

یکی دیگر از گونه های متنوع از انواع کاکتوس خانگی، کاکتوس کریسمس است. کاکتوس کریسمس غالباً با کاکتوس شکرگزاری اشتباه گرفته می گردد. کاکتوس کریسمس در اواخر فصل زمستان گل خواهد داد. گل های این کاکتوس خانگی به رنگ قرمز درخشان است. کاکتوس کریسمس را می توانید در درون فضای خانه خود نگه داری کنید. باید به این نکته دقت داشت که نباید به این کاکتوس بیش از حد آب داده گردد، به این دلیل که این کار سبب خشکی ریشه های کاکتوس کریسمس می گردد. این کاکتوس خانگی می تواند خودش را با محیط های کم نور وفق دهد، ولی گل های دیگر با نور بیشتر سازگار هستند. از این رو این کاکتوس برای نگهداری در خانه بسیار مناسب است.

انواع کاکتوس خانگی مناسب باغچه

تعدادی از کاکتوس ها را می توانید با در نظر دریافت شرایط آب و هوایی محل زندگی خود، در فضای باز و در حیاط قرار دهید. در زیر به تعدادی از کاکتوس هایی اشاره خواهیم کرد که علاوه بر فضای داخلی خانه می توانید آن ها را در باغچه نیز بکارید و از داشتن آن ها لذت ببرید.

8- کاکتوس بشکه ای یا خمره ای

این کاکتوس از لحاظ ظاهر، گرد و مدور است. در اطراف کاکتوس بشکه ای شیار هایی وجود دارد که تیغ و خار از این قسمت رشد نموده است. این کاکتوس خانگی پرطرفدار و مشهور در ماه های اردیبهشت و خرداد گل می دهد که گل های آن به رنگ قرمز یا زرد هستند.

9- کاکتوس تیغ سگی یا سیلیندروپونتیا فولگیدا

این کاکتوس بومی منطقه جنوب غربی آمریکاست. کاکتوس تیغ سگی دارای ساقه های گردی است که تیغ های تیزی از آن بیرون آمده است. این کاکتوس خانگی در اندازه های و شکل های متنوعی قابل مشاهده است. گل های کاکتوس تیغ سگی، به رنگ های سبز یا نارنجی است. باید این نکته را مدنظر قرار داد که این کاکتوس به آب کم و نور فراوان احتیاج دارد.

10- کاکتوس پاخی سرئوس اسکاتی مونستروسوس

این نوع از کاکتوس، دارای ارتفاعی بلند است و در بسیاری از موارد ارتفاع آن به 3 تا 5 متر می رسد. ساختمان بدنه این کاکتوس خانگی، ناهموار و ناصاف است. اگرچه، این گیاه می تواند در نور رشد کند، ولی نور مستقیم و شدید خورشید می تواند آن را از بین ببرد.

11- کاکتوس ساگوارو

کاکتوس ساگوارو قادر است تا ارتفاع حدود 12 متری رشد کند، ولی باید به این نکته توجه داشت که رشد آن به آرامی انجام می گردد. از این رو قادر خواهید بود این کاکتوس را سال ها در داخل خانه خود نگهداری کنید. این کاکتوس خانگی شکلی نظیر استوانه دارد. کاکتوس ساگوارو بومی کویر سونوران است و احتیاج به نور زیادی نیز دارد. در صورتی که این گیاه را در محیط خانه نگه می دارید، آن را در برابر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

12- کاکتوس ملکه شب یا اپیفیلوم اکسی پتالوم

کاکتوس ملکه شب گونه ای از کاکتوس اپیفیلوم محلی کشور برزیل است که بر روی درختان این زیست بوم به خوبی رشد می نماید. این کاکتوس خانگی دارای گل های سفید رنگ است. به این کاکتوس ملکه شب گفته می گردد، به دلیل این که تمایل دارد در شب گل بدهد.

13- کاکتوس گلابی خاردار یا اپونتیا

کاکتوس گلابی خاردار نوعی سرده پرطرفدار مناطق خشکسال است. از زیرشاخه های مشهور این کاکتوس خانگی می توان به انجیر هندی اشاره نمود. این کاکتوس دارای گل های زرد، قرمز و بنفش است.

تفاوت کاکتوس و ساکولنت

افراد مختلف در اصطلاح، کاکتوس و گیاه ساکولنت را غالباً به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می دهند. ولی باید دقت داشت که این دو به هیچ عنوان با یکدیگر یکسان نیستند. دقت کنید که همه کاکتوس ها، ساکولنت هستند؛ ولی تمامی ساکولنت ها، کاکتوس نیستند. کاکتوس ها دارای ساختاری به نام آرئول هستند. آرئول ها برآمدگی های کوچکی مانند کوسن هستند که از این قسمت تیغ ها، گل ها و ساقه های جانبی کاکتوس رشد خواهد نمود. بسیاری از ساکولنت ها، آرئول ندارند. در مجموع کاکتوس به عنوان یک گیاه صحرایی شناخته شده است، اما می تواند در محیط خانه نیز رشد کند.

بیشتر بدانید: گل های مخصوص تراس

آیا شما نیز به کاکتوس ها علاقه مند هستید؟ آیا با دیگر انواع کاکتوس خانگی آشنایی دارید؟ محیط مناسب رشد آن ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1399

به "انواع کاکتوس خانگی؛ معرفی 13 کاکتوس مناسب آپارتمان یا باغچه" امتیاز دهید

4 کاربر به "انواع کاکتوس خانگی؛ معرفی 13 کاکتوس مناسب آپارتمان یا باغچه" امتیاز داده اند | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کاکتوس خانگی؛ معرفی 13 کاکتوس مناسب آپارتمان یا باغچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید