تور ارزان استانبول: بزرگترین پل معلق دنیا در استانبول افتتاح شد

به گزارش تور چین ارزان، بزرگ ترین پل معلق دنیا پس از سه سال در ترکیه افتتاح شد. این پل تازه یاووز سلطان سلیم نام دارد و عریض ترین پل معلق دنیا و سومین پل بزرگ تنگه بسفر در استانبول است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان استانبول: بزرگترین پل معلق دنیا در استانبول افتتاح شد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

ترکیه اخیرا بزرگ ترین پل معلق جهان را در استانبول افتتاح نموده است. ساخت این پل، سه سال طول کشیده و 3 میلیارد یورو هزینه داشته است. این پروژه، جدیدترین پروژه بزرگ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به امید ایجاد تحول مالی و محکم کردن جایگاه این کشور در دل تاریخ است.

وی در مراسم افتتاحیه اعلام نمود:

انسان ها می میرند اما کارهایی که نموده اند و آثاری که به جا گذاشته اند، فناناپذیر هستند.

این پل که سومین پل روی تنگه بسفر است، هشت خط ترافیک و دو خط راه آهن دارد و با هدف کاهش ازدحام و ترافیک دو پل دیگر بسفر و یاری به توسعه بخش های شمالی شهر، ساخته شده است.

این پل به نام سلطان سلیم، سلطان قرن شانزدهم که امپراطوری عثمانی را توسعه داد، نام گذاری شده است. البته این نام گذاری با جنجال هایی نیز روبه رو بود چرا که سلطان سلیم یکم به عنوان فرمانروایی شناخته می گردد که علویان ترکیه را قتل عام نموده است.

پل های تنگه بسفر پس از ماجرای کودتای ناموفق ترکیه، نقشی سمبلیک در این کشور پیدا نموده اند. زمانی که کودتاچیان دو پل بسفر را بستند، حامیان اردوغان روی این پل ها با مخالفان حکومت درگیر شدند. یکی از این پل ها تغییر نام یافت و پل شهدای 15 جولای نامیده شد.

منبع: کجارو / euronews.com
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2188

به "تور ارزان استانبول: بزرگترین پل معلق دنیا در استانبول افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: بزرگترین پل معلق دنیا در استانبول افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید