ربوده شدن دو زن در حلب، حمله به زندان داعشی ها، عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه علیه داعش

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- شماری از مزدوران وابسته به اشغالگران ترکیه دو زن را در حومه حلب سوریه ربودند.

ربوده شدن دو زن در حلب، حمله به زندان داعشی ها، عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه علیه داعش

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، منابع محلی گفتند مزدوران وابسته به متجاوزان اشغالگر ترکیه عضو نیرو های تروریستی موسوم به ارتش ملی به خانه های مردم در منطقه جندیرس در عفرین در حومه شمالی غربی عفرین یورش بردند و دو زن را که یکی از آنان سالمند بود، ربودند و به مکان نامعلومی بردند.

انفجار در الحسکه

شماری از مزدوران وابسته به اشغالگران ترکیه در سوریه بر اثر انفجار بمبی در جهت یک دستگاه خودرو در استان الحسکه زخمی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، منابع محلی گفتند این بمب که در داخل کیفی قرار داده شده بود در جهت یک دستگاه خودرو که از روستای الناصریه در حال حرکت بود، پیش از رسیدن به یکی از تجمعات مزدوران اشغالگران ترکیه ای در غرب شهر رأس العین منفجر شد که به زخمی شدن شماری از مزدوران و خسارات مادی در محل انفجار منجر شد.

این منابع گفتند گروهی از مزدوران محل انفجار را به محاصره در آوردند و دو دستگاه آمبولانس اشغالگران ترکیه ای نیز به محل انفجار اعزام شدند.

حمله به زندان داعشی ها

منابع محلی به یک شبکه لبنانی اطلاع دادند که دقایقی پس از فرود یک بالگرد آمریکایی در یکی از زندان های شمال شرق سوریه که عناصر داعش در آن زندانی هستند، عده ای افراد مسلح به این زندان حمله کردند.

منابع محلی، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که عده ای افراد مسلح به زندان داعشی ها در منطقه الکبیبه در جنوب استان الحسکه (شمال شرق سوریه) که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است، حمله نموده اند.

این حمله حدود ساعت 12 دیشب به وقت محلی اتفاق افتاده است آن هم درست در زمانی که گشتی های آمریکایی در حال انتقال تعدادی از زندانیان داعشی به پایگاه غیرقانونی خود در شهر الشدادی بودند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که این حمله تنها چند دقیقه پس از آن انجام شد که یک بالگرد آمریکایی در محوطه زندان فرود آمد تا تعدادی از زندانیان داعشی را از زندان کبیبه به زندان شهر الشدادی منتقل کند.

انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق توسط آمریکا

بالگرد های آمریکای همچنان در حال انتقال زندانیان داعش از الحسکه و دیرالزور به مرز های سوریه و عراق هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، حمله شب گذشته عناصر مسلح به یک زندان نگهداری عناصر داعش در استان الحسکه سوریه زمانی رخ داد که گشتی های آمریکایی قصد داشتند شماری از زندانیان داعش را به پایگاه آمریکایی الشدادی منتقل نمایند.

عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه علیه داعش در الرقه

ارتش سوریه از آمادگی برای شروع عملیات برای پاکسازی هسته های داعش با مشارکت نیرو های ارتش روسیه در حومه الرقه اطلاع داد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع میدانی از آمادگی ارتش سوریه با مشارکت نیرو های ارتش روسیه برای شروع عملیات جستجو و پاکسازی هسته های داعش در مناطق حد فاصل تحت سیطره ارتش سوریه و شبه نظامیان سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه الرقه اطلاع داد.

این منابع افزودند هدف عملیات مذکور، تأمین امنیت کامل مناطق حد فاصل بین استان های الرقه، دیر الزور و حماه و توقف فعالیت هسته های داعش در منطقه است. این عملیات پس از رسیدن تجهیزات نظامی پلیس نظامی روسیه و ارتش سوریه و نیرو های دفاع ملی به فرودگاه نظامی الطبقه شروع شده است که اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه به شمار می رود.

در همین حال، تلویزیون الاتجاه گزارش داد؛ اتحادیه علمای مسلمان عراق بیان کرد آمریکا در حال آماده کردن عناصر داعش در پایگاه های خود برای بازگرداندن تروریسم به منطقه است.

اتحادیه علمای مسلمان عراق فاش کرد نیرو های آمریکایی ده ها تن از نیرو های داعش را از اردوگاهی در مرز ها به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

جبار المعموری رئیس این اتحادیه در استان دیاله گفت: واشنگتن 30 هزار داعشی را در پایگاه های خود نگه داشته است تا از آن ها برای سناریوی بازگردان تروریسم به منطقه استفاده کند.

این درحالی است که ناصر قندیل نماینده سابق مجلس لبنان چندی پیش از تحرکات مشکوک آمریکایی ها برای بازگرداندن داعش به عراق و سوریه اطلاع داده بود.

قندیل در مصاحبه با وبگاه المعلومه گفت که واشنگتن برای احیای داعش در التنف و الأنبار و زمینه سازی برای حمله جدید به شهر بوکمال واقع در مرز سوریه و عراق کوشش می نماید.

او با اشاره به صف آرایی نیرو های مقاومت برای دفاع از بوکمال و ممانعت از بازگشت داعش به این شهر، هشدار داد که آمریکایی ها سعی دارند دوره رئیس جمهور جدید خود را با بمباران بوکمال و ترسیم خطوط قرمز شروع نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1875

به "ربوده شدن دو زن در حلب، حمله به زندان داعشی ها، عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه علیه داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربوده شدن دو زن در حلب، حمله به زندان داعشی ها، عملیات مشترک ارتش سوریه و روسیه علیه داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید