رشد دوبرابری سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد و ویژه

به گزارش تور چین ارزان، سید احسان خاندوزی در مراسم معرفی بسته ها و توانمندی های مالی منطقه ها آزاد و ویژه از پیشنهاد شهردار مشهد مبنی بر مرکز ارائه خدمات سرمایه گذاری مستقر در این شهر به عنوان نقطه کانونی استقبال کرد.

رشد دوبرابری سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد و ویژه

خاندوزی در مورد اصلاح ساختاری منطقه ها آزاد بر حذف بروکراسی در منطقه ها تاکید نمود و گفت: باید فرآیندهای اداری و روند کسب موافقت ها در منطقه ها آزاد تسهیل گردد.

وی بعلاوه اضافه نمود: ضروری است مدیران منطقه ها آزاد از قید و بندهای مدیران مراکز رهایی یابند تا پروژه ها ماه ها و سال ها به تعویق نیافتد.

سخنگوی مالی دولت در این خصوص خاطر نشان کرد: علی رغم داشتن قانون و مصوبه هیأت وزیران هنوز هم منطقه ها آزاد در حوزه اجرا با مشکل روبرو هستند. لذا باید در برنامه هفتم توسعه زنجیر را از قیود منطقه ها باز کنند.

خاندوزی اضافه نمود: امروز سامانه های اطلاعات مالی منطقه ها آزاد به سامانه های ملی متصل شده لذا دیگر ضعف نظارت که منجر به کج کاری گردد وجود ندارد.

وزیر امور مالی و دارایی توضیح داد: این اقدامات می تواند به توسعه محلی و اجتماعی با رویکرد متناسب با ارزش های اجتماعی ایرانی در قالب یک بسته نسبت به کارنامه دولت های گذشته به حساب بیاید.

امضای 200 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در چهار روز

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی کشور نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر منطقه ها آزاد و ویژه مالی در حال نزدیک شدن به نقش خویش بر اساس نظریه اقتصاد مقاومتی هستند.

حجت الله عبدالملکی اضافه نمود: امروز در طول عملکرد دولت سیزدهم، دیگر نقدی نسبت به کج کارکردی منطقه ها آزاد و ویژه مالی نداریم. در این دوره سرعت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رشد طرح های عمرانی دو برابر شده است.

عبدالملکی در ادامه خاطر نشان ساخت: آورده اصلی ما در دومین نمایشگاه بسته ها و توانمندی های مالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی، 200 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بوده است که نسبت به نمایشگاه قبلی در تهران چهار برابر و بسته ها نیز دو برابرشده است.

وی توضیح داد: بدنبال اطلاع رسانی های بیشتر، تمایل سرمایه گذاران برای بسته ها افزایش پیدا می نماید. علاوه براین در کنار جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، این منطقه ها طی شرکت در نمایشگاه ها بخاطر حضور در کنار یکدیگر اقدام به کار شبکه ای می کنند و این هماهنگی روز به روز بیشتر می گردد.

مشاور رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در این مراسم تاکید نمود: دکتر خاندوزی قبل از سمت وزارت مالی سال ها در منطقه ها آزاد و ویژه مالی پژوهش و مطالعات زیادی را در حوزه منطقه ها آزاد در کارنامه خود داشته است و درحال حاضر نیز متولی منطقه ها آزاد و ویژه مالی است و طی مدت وزارت به برطرف مسائل و مسائل منطقه ها اهتمام جدی داشته است.

استاندار مشهد در اختتامیه دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های منطقه ها آزادو ویژه مالی مطرح نمود:

مشهد متولی نمایشگاه های داخلی و خارجی

شهردار مشهد گفت: مشهد می تواند متولی برگزاری نمایشگاه های خارجی ایران در قاهره، ریاض، بیروت و سایر نمایشگاه های خارجی باشد.

محمدرضا قلندر شریف اضافه نمود: تصمیم داریم در جهت فرصتهای استانی درگاه واحدی برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم تا حوزه های مختلف دولتی با حضور در کنار هم با سرمایه گذاران ارتباط برقرار نموده و سرمایه آنها را جذب کنند.

قلندر شریف گفت: این گونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی است برای ارزیابی توانمندی هایی که می تواند در حوزه های مختلف باعث رونق مالی گردد.

در انتها این مراسم بهترین های نمایشگاه نیز معرفی شدند؛ غرفه برتر در بخش سرمایه گذاری درمیان منطقه ها آزاد، منطقه آزاد کیش و در میان منطقه ها ویژه مالی نیز منطقه ویژه مالی پارسیان انتخاب شدند.

در بخش غرفه های برتر حوزه رسانه نیز درمیان منطقه ها آزاد هفتگانه؛ منطقه آزاد انزلی، درمیان منطقه ها ویژه مالی، منطقه ویژه مالی پارسیان و درمیان منطقه ها آزاد تازه هم منطقه آزاد اینچه برون انتخاب و هدایای خود را از دست وزیر اقتصاد و دیگر میهمانان حاضر دریافت کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2560

به "رشد دوبرابری سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد و ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد دوبرابری سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد و ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید