پل مارکوپولو (Guangli) پکن

به گزارش تور چین ارزان، پکن با اینکه شهری توسعه یافته است، اما پر از جذابیت های تاریخی میباشد، حتی برخی پل های این شهر هم تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند زیرا ارزشی تاریخی دارند، پل مارکوپولو (Guangli) پکن از قدیمیترین پل های این شهر به شمار میرود که قرنها از قدمت آن میگذرد.

پل مارکوپولو (Guangli) پکن

تاریخی‌ترین پل موجود در شهر پکن در فاصله 15کیلومتری جنوب غربی شهر می‌باشد که موجب اتصال دو ساحل رودخانه ‏Yongding‏ شده است.

مردم پکن آن را ‏Yongding‏ هم می‌نامند، این پل جز قدیمی ترین پل های دنیاست. پل مارکوپولو پکن به دست سلسله ‏Shizong‏ در سال 1189 بنا نهاده شد اما به دلیل سیل های رودخانه به تعداد دفعات خراب شد و دوباره در سال های ‏‏1444 و 1698 آن را بازسازی نمودند. چینی ها معتقدند که وجود 485 شیر سنگی در هر 2 طرف رود باعث مراقبت از پل شده است، این شیرهای سنگی هر کدام ظاهری متفاوت از هم دارند. پل مارکوپولو 260 متر طول و 11 دهانه و قوس دارد. از دلایلی که این پل برای مردم چین بسیار مهم است برگزاری مراسم آیینی ماه پاییز بر روی آن است که البته باعث شده گردشگران تور چین هم خود را به این تاریخ برسانند. در واقع اسم این پل ‏Guangli‏ است ولی مردم چین آن را ‏Lugou Qiao‏ یا ‏Reed Ditch Bridge‏ صدا میزنند. معروف شدن این پل، به پل مارکوپولو به خاطر سفر او به چین بوده و از پل بازدید کرده و همچنین خاطراتی از آن را ثبت نموده است.

انتشار: 6 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 92

به "پل مارکوپولو (Guangli) پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل مارکوپولو (Guangli) پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید