10 جاذبه توریستی شگفت انگیز در ژاپن که باید ببینید

به گزارش تور چین ارزان، ژاپن را همه به تکنولوژی و مدرن بودن می شناسند؛ کشوری در آسیای شرقی که برخلاف تصوری که از آن وجود دارد، در کنار جاذبه های مدرن، پر است از دیدنی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی که گردشگران را به وجد می آورد.

10 جاذبه توریستی شگفت انگیز در ژاپن که باید ببینید

ترکیب جاذبه های مدرن و سنتی در این کشور باعث می گردد سالانه مسافران زیادی با تور ژاپن همراه شوند و به این کشور زیبا سفر نمایند تا یکی از گنجینه های تمدنی جهان را از نزدیک ببینند. اما ژاپن چه جاذبه های دیدنی شگفت آوری دارد که نباید دیدن آن ها را از دست داد؟

شگفت انگیزترین دیدنی های ژاپن

شهرهای زنده و نورانی، معماری خاص و یگانه که در هیچ کجای جهان نظیر ندارد و طبیعتی بکر که احترام مردم این سرزمین به محیط زیستشان را نشان می دهد، بخش هایی از این کشور زیبا است. در این مطلب، جاهای دیدنی ژاپن را باهم مرور می کنیم.

جنگل بامبو آراشیاما

جنگل بامبو که یکی از زیباترین جنگل های طبیعی جهان است، در اطراف شهر کیوتو واقع شده است. آراشی یاما نام منطقه ای در حومه غربی شهر کیوتو است که معمولا گردشگرانی که به ژاپن می روند آن را در برنامه گردش خود می گنجانند.

درختان بامبو در فرهنگ ژاپنی، نمادی از قدرت هستند و مردمان این کشور اعتقاد دارند که درختان بامبو، از ارواح شیطانی محافظت می نمایند. گردشگران هنگام بازدید از این جنگل وارد یک مسیر پیاده روی می شوند که آرامش غیرقابل توصیفی دارد. اگر اهل دوچرخه سواری باشید، می توانید مسیر پیاده روی را که از قلب این جنگل می گذرد، با دوچرخه رکاب بزنید و لذت دو چندان آن را تجربه کنید.

کوه فوجی

کوه آتش فشانی فوجی که از آخرین فواره مواد مذاب آن بیش از 300 سال می گذرد، اولین نقطه ای از کره زمین است که هر روز خورشید به آن سلام می نماید. کوهنوردان بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این صحنه، یعنی طلوع آفتاب، به 100 کیلومتری شهر توکیو می روند و از ارتفاع 3776 متری از سطح زمین، پیدا شدن خورشید را دیدن می نمایند.

کاخ امپراتوری توکیو

همانطور که احتمالا می دانید، کشور ژاپن امپراتور دارد؛ اما جایگاه امپراتور در سیستم پادشاهی مشروطه این کشور نمادین است. یعنی با اینکه امپراتور در راس خانواده سلطنتی و دولت واقع شده است، اما بر اساس قانون اساسی این کشور، قدرت او محدود و مشروط است و بیشتر به عنوان مظهر کشور و وحدت مردم در جایگاه قدرت نهاده شده.

امپراتور ژاپن در کاخ امپراتوری که در مرکز این کشور یعنی توکیو واقع شده است، زندگی می نماید؛ کاخی که بیش از 400 سال پیش ساخته شده و تا به امروز پادشاهان بسیاری را به خود دیده است. یکی از مقاصد دیدنی و مجذوب کننده ژاپن، همین کاخ امپراتوری است.

اگر در فصل شکوفه های گیلاس که برترین فصل سفر به ژاپن است، از این کاخ دیدن کنید، شگفت زده خواهید شد؛ چرا که باغ های سرسبز بهاری و معماری خاص این بنا، زیبایی های خود را بیش از هر زمان دیگری به گردشگران نشان می دهد.

موزه ملی توکیو

موزه ملی توکیو جایی نیست که در سفر به ژاپن، دلتان بخواهد آن را از قلم بیندازید و حداقل یک بار هم که شده از آن بازدید خواهید کرد؛ چرا که این موزه، قدیمی ترین موزه ملی ژاپن، بزرگترین موزه هنر ژاپن و بعلاوه، یکی از بزرگترین موزه های هنر در جهان است.

این موزه که نزدیک به 100 سال قدمت دارد، میزبان بیش از 110 هزار شی ژاپنی، چینی و هندی است و تجهیزات نظامی قدیمی، لباس های سنتی ژاپنی، پارچه های قدیمی، کوزه و سرامیک ژاپنی و چینی مربوط به قرون 7 تا 14 میلادی و... را در خود جای داده.

معبد سنسوجی

قدیمی ترین معبدی که در مرکز ژاپن وجود دارد، معبد سنسوجی است که داستان تولد بسیار جالبی دارد. دو برادر ماهیگیر که در رودخانه سومیدا مشغول کار بودند، مجسمه کانون، به معنی الهه بخشش را در آب پیدا می نمایند و تحویل فرماندار دهکده خود می دهند. فرماندار هم که شخصی ثروتمند بود و ارادت خاصی به این مجسمه داشت، خانه خود را بازسازی می نماید تا محل عبادت مردم از این مجسمه گردد.

گردشگرانی که به ژاپن می روند، معمولا معبد سنسوجی را در فهرست بازدید خود قرار می دهند؛ چرا که این محل، هم معماری بی نظیری دارد و هم در محله و خیابانی واقع شده است که مسافران می توانند سوغاتی های ژاپنی مثل اسباب بازی های چوبی، کیمونو، شانه های ساخته شده از آبنوس، چوب و دیگر سوغاتی ها را تهیه نمایند.

قلعه نیجو

شهر کیوتو ژاپن یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن است که به علت وجود دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آن، به کانون آموزشی ژاپن غربی معروفیت دارد. یکی از دیدنی های این شهر علاوه بر جنگل بامبو، قلعه نیجو است که در ابتدا به عنوان یک مکان حفاظتی از قصر سلطنتی کیوتو ساخته شد و بعد به عنوان کاخ امپراتوری مورد استفاده نهاده شد. معماری این قلعه پرآوازه جالب است؛ به صورتی که 5 ساختمان مجزا از هم به وسیله راهروهایی به هم وصل شده اند و در فضای داخلی آن، نقاشی های کانو تانیو، از استادان بزرگ نقاشی ژاپن قابل مشاهده است.

محله گیون

گیون برترین محله ای است که می توانید در آن، با فرهنگ، سنت ها و نمادهای مردم ژاپن آشنا شوید. در این محله، امکان اینکه یک گیشا ببینید زیاد است. اما گیشا کیست؟

گیشا (Geisha) در فرهنگ ژاپنی به زنانی می گویند که در مهمانی ها برای حاضران آواز و ترانه های سنتی می خوانند و آن ها را سرگرم می نمایند. گیشاها در مرنام های سنتی در محله گیون، لباس های مخصوصشان، کیمونو و کفش های چوبی می پوشند و از مهمانان پذیرایی می نمایند.

بعلاوه، در محله گیون در کنار لذت بردن از سنت های ژاپنی، می توانید عمارت های چشم نواز این منطقه را که تلفیقی از معماری مدرن و سنتی است دیدن کنید.

منطقه آکیباهارا

شاید مشهورترین تصویری که از ژاپن در فکر ها وجود دارد، مربوط به این منطقه باشد؛ خیابان هایی با ساختمان های مدرن بلند که شب های بسیار روشنی دارد و از انواع رنگ و نورپردازی، در نمایش تبلیغات محیطی و تزئین محیط بیرونی ساختمان ها استفاده شده است. شب و روز برای این شهرک الکتریکی فرقی ندارد، همواره در جریان، بسیار شلوغ و پر از انرژی است. منطقه آکیباهارا بعلاوه، برای سازندگان فیلم و انیمه هم بسیار محبوب است و سالانه انیمشن ها و فیلم و سریال های زیادی در این لوکیشن ساخته می گردد.

درخت آسمان توکیو

برج مخابراتی درخت آسمان توکیو از مهمترین بناهای مدرن مرکز ژاپن است. ارتفاع این برج 634 متر است که بلندترین سازه ژاپن محسوب می گردد. این برج که مانند نگینی در شهر توکیو می درخشد، هم جنبه کاربردی مخابراتی دارد و هم سازندگان آن خواسته اند هنر معماری خود را به رخ بکشند. معماری این برج که پایه آن شبیه به سه پایه است، تلفیقی از طراحی نوآینده نگر مدرن و زیبایی سنتی ژاپن را به نمایش گذاشته است.

کافه پوکمون

یکی از تصویرهای دیگری که البته بیشتر نسل جوان از ژاپن در فکر دارند، قدرت انیمیشن سازی ژاپنی هاست. ژاپنی ها یکی از بازیگران اصلی بازار انیمیشن در جهان هستند؛ به گونه ای که در شهرهای نریما و سوگینامی، موزه های انیمیشن بسیار وسیعی ساخته شده است تا گردشگران با این قسمت متفاوت از فرهنگ چشم بادامی های آسیا آشنا شوند.

کافه پوکمون هم که یکی از کافه های معمولا شلوغ توکیو است، به همین علت افتتاح شده و در طراحی خود از پوکمون های زیادی استفاد نموده اند. پوکمون (Pokemon) یک مجموعه انیمه طولانی ژاپنی است که میان دوست داران این صنعت دیجیتالی محبوبیت زیادی دارد.

جمع بندی

آنچه با هم درباره جاهای دیدنی شگفت انگیز ژاپن مرور کردیم، تنها بخش بسیار کوچکی از ژاپن کهنسال و مدرن است. اگر شما هم به فرهنگ، تاریخ و تکنولوژی ژاپن علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم با تور ژاپن بامبو اکوتور همراه شوید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات تور ژاپن و ثبت نام در تورهای گروه بامبو اکوتور، به آدرس bambooecotour.com مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2577

به "10 جاذبه توریستی شگفت انگیز در ژاپن که باید ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 جاذبه توریستی شگفت انگیز در ژاپن که باید ببینید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه توریستی شگفت انگیز در ژاپن که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید