راهنمای سفر مختصر به شانگهای

به گزارش تور چین ارزان، شانگهای از شهرهای بسیار قدیمی چین است اما این را در نگاه اول اصلا متوجه نخواهید شد، انگار یک دهه از ساخت این شهر بیشتر نگذشته باشد، شهری که دائما در حال توسعه و بروزرسانی خود است، اما این شهر اصالت خود را از دست نداده است و جاذبه های تاریخی و مذهبی چین را در گوشه کنار شهر میتوانید بیابید و البته با کلی تفریح متنوع سرتان را در طول سفر گرم کنید.

راهنمای سفر مختصر به شانگهای

شانگهای از مهم‌ترین بنادر اقتصادی در جهان است که به شهر آسمان خراش‌ها شهرت دارد؛ این شهر پر زرق و برق از جاذبه‌های متعددی برخوردار است. چین شهرهای معروف بسیاری دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها شانگهای است که دومین شهر بزرگ جهان محسوب می‌شود. امروزه شانگهای یکی از شهرهای پربازدید و جذاب جهان برای گردشگری محسوب می‌شود، شهری که پر از آسمان‌خراش‌های دیدنی و ساختمان‌های باشکوه است. این شهر که در طی قرن معاصر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون بوده است، امروزه به عنوان یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق و اصلی‌ترین پایگاه اقتصادی در جهان مطرح است.

شانگهای یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و دنیای خارج است. این شهر در سرشماری سال 2010 جمعیتی بالغ بر 23٬019٬148 داشته است. اختلاف ساعت شانگهای با تهران حدود 4 ساعت جلوتر است و واحد پول این کشور نیز رنمینبی (یوان) است.

آب و هوای شانگهای به طرز چشمگیری در طول فصل‌ها تغییر می‌کند. تابستان‌ها معمولا هوا داغ و گرم است و زمستان هم گاهی اوقات یخ و سرمای شدید دارد. از این رو هردوی این فصل‌ها سفر را با مشکل مواجه می‌کنند. بنابراین فصل‌های پاییز و بهار برای سفر در تور چین به این شهر شرایط بهتری دارند. بارش باران در طول تابستان و بهار اتفاقی بسیار عادی است. بر خلاف این دو فصل، پاییز و زمستان، آب و هوایی نسبتا خشک دارند.

این بندر شگفت‌انگیز و شلوغ از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان از برج تلویزیونی مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)، موزه شانگهای، پودانگ (Pudong)، برج جین مائو (Jin Mao Tower)، موزه هنر چین، خیابان نانجینگ (Nanjing Road)، باغ یو (Yu Garden)، تفرجگاه باند (The Bund)، میدان مردم (Peoples Square)، معبد جید بودا (Jade Buddha Temple)، محله شین تیان دی (Xin Tian Di)، شهربازی هپی والی (Happy Valley Shanghai)، معبد لونگ هوا و پاگودا (Longhua Temple and Pagoda) و محله تیانزیفانگ (Tianzifang) نام برد.

اگر از عاشقان خرید باشید، از گشت و گذار در مراکز تجاری شانگهای لذت خواهید برد. این شهر، خیابان‌های تجاری شلوغ و مراکز خرید متعددی دارد که از برترین مراکز خرید در این شهر می‌توان به مرکز خرید شانگهای آی‌اف‌سی مال (Shanghai IFC Mall)، مرکز خرید Plaza 66 ، دپارتمان استور Jiu Guang، میدان تایمز (Times Square)، مرکز خرید سوپر برند مال (Super Brand Mall)، مرکز خرید گرند گیت‌وی (Grand Gateway)، مرکز خرید Mei Long Zhen Iestan، شانگهای تایمز اسکوئر، مرکز تجاری Citic Square و هنگ کنگ پلازا (Hong Kong Plaza) اشاره کرد.

برای خرید سوغاتی در این شهر با تنوع بسیاری رو به رو خواهید شد که از این میان ابریشم شانگهای، یشم، میوه‌های خشک، چای چینی، شیرینی‌ها و آب‌نبات‌های شانگهای، مروارید، بادبزن‌های کاغذی، نانکین آبی (Nankeen)، پوسترهای پروپاگاندا و گلدوزی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغاتی خواهد بود.

غذا در فرهنگ چینی جایگاه ویژه‌ای دارد و شانگهای نیز از آن مستثنی نیست. در سفر به این شهر باید از غذاهای محلی آن مانند شیائو لانگ بائو (Xiao long bao)، شومای (Shumai)، گوشت خوک سرخ شده با کیک برنج (Pai Gu Nian Gao)، ماهی آنچوی سرخ شده (Deep-fried anchovies)، خوراک مارماهی و زونگزی (zongzi) در رستوران‌های این شهر چشید.

انتشار: 16 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 71

به "راهنمای سفر مختصر به شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر مختصر به شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید