آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش تور چین ارزان، وزارت خارجه چین اعلام نمود هیات سیاسی طالبان در سفر به این کشور در خصوص صلح افغانستان با مقامات پکن رایزنی نموده است.

آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات آمریکا و طالبان

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، وزارت خارجه چین با تایید سفر هیات طالبان به این کشور، از رایزنی این گروه با پکن درباره آینده صلح افغانستان اطلاع داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، براساس بیانیه وزارت خارجه چین، رهبری هیات اعزامی طالبان را ملابرادر، معاون سیاسی این گروه بر عهده داشته است.

براساس این گزارش، چان یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، ملا برادر و مقامات چین در خصوص چگونگی پیشرفت صلح در افغانستان گفتگو کردند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، مقامات چینی در این دیدار از آمریکا و طالبان درخواست کردند تا از فرصت به وجود آمده در صلح استفاده نموده و مذاکرات را به پیش ببرند و پکن نیز آماده ایفای نقش سازنده در این باره است.

این در حالی است که چندی پیش مذاکرات صلح آمریکا و طالبان که دور نهم خود را به سرانجام رسانده بود، از سوی ترامپ به یکباره لغو شد. ترامپ دلیل لغو این مذاکرات را عدم پذیرش آتش بس از سوی طالبان خواند که با واکنش مقامات طالبان همراه شد. (جزییات بیشتر)

از سوی دیگر سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در خصوص سفر هیات طالبان به چین گفت که یک گروه 9 نفره از هیات سیاسی طالبان به چین سفر نموده اند.

به گفته وی، در این سفر ملابرادر به مقامات چینی گفته است که آمریکا مسئول ادامه خشونت در افغانستان است. (جزییات بیشتر)

این سومین سفر هیات طالبان بعد از لغو مذاکرات میان این گروه و آمریکاست و پیش از این هیات طالبان به روسیه و ایران سفر نموده و با مقامات این کشورها در خصوص صلح رایزنی نموده است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 532

به "آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید