استقبال اقلیم کردستان عراق از فراخوان الکاظمی

به گزارش تور چین ارزان، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از فراخوان نخست وزیر این کشور برای برگزاری گفت وگوی ملی با حضور تمام گروه ها و مخالفان استقبال کرد.

استقبال اقلیم کردستان عراق از فراخوان الکاظمی

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شاد بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با انتشار توییتی از فراخوان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کشورش برای برگزاری گفت وگوی ملی با حضور تمام گروه ها و مخالفان استقبال کرد.

بارزانی در این باره اظهار کرد: به نمایندگی از دولت اقلیم کردستان عراق حمایت خود را از فراخوان مصطفی الکاظمی برای برگزاری گفت وگوی ملی میان جریان های عراق با هدف حل ریشه ای همه مسائل و تنش ها اعلام می کنم.

وی اضافه کرد: ما همچنین آمادگی مان را برای توافق همه جانبه و نهایی برای حل و فصل تمامی مسائل میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان طبق قانون اساسی کشور اعلام می کنیم.

نخست وزیر عراق دوشنبه به مناسبت انتها سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا به این کشور گفت: در فضای دوستی و تسامحی که سفر پاپ به خاک عراق آن را تقویت نموده، امروز به مذاکرات ملی دعوت می کنیم تا راهی برای تحقق آرمان های مردممان باشد.

الکاظمی از تمام گروه های سیاسی و مردمی و جوانان معترض و مخالفان دولت خواست تا در مقابل مردم و تاریخ بر سر میز مذاکره بنشینند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1811

به "استقبال اقلیم کردستان عراق از فراخوان الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اقلیم کردستان عراق از فراخوان الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید