افزایش هزینه واردات گاز مایع چین به دلیل تحریم های ضدایرانی

به گزارش تور چین ارزان، واردنمایندگان گاز مایع چین به دلیل این که ناچار گردیده اند LPG مورد احتیاج خود را از منابع دیگری به جز آمریکا و ایران تامین نمایند، پول بالاتری برای تامین این سوخت در ماه های اخیر پرداخت نموده اند.

افزایش هزینه واردات گاز مایع چین به دلیل تحریم های ضدایرانی

به گزارش خبرنگاران، چین به دنبال جنگ تجاری فزاینده با آمریکا، در سرانجام ماه اوت تعرفه 25 درصدی را برای واردات LPG از آمریکا که یکی از اصلی ترین تامین نمایندگان این سوخت برای چین در سال میلادی گذشته بود، وضع کرد.

طبق آمار اداره کل گمرک چین، آمریکا در سال 2017 دومین صادرنماینده بزرگ LPG به چین بود و 19 درصد از کل واردات چین را تشکیل داد. تحلیلگران و معامله گران اظهار نموده اند: از اواخر ماه اوت که چین برروی بسیاری از محصولات آمریکایی تعرفه جدید وضع کرد، حتی یک محموله LPG نیز از آمریکا به چین وارد نگردیده است.

تعرفه 25 درصدی چین، LPG آمریکا را بسیار گران نموده، اما باعث گردیده سایر صادرنمایندگان LPG جهان نیز قیمت های خود را بالا ببرد، بنابراین کارخانه های PDH چین که LPG وارد می نمایند، در جست وجوی منابع تامین جایگزین بوده و قیمت بالاتری برای LPG غیرآمریکایی پرداخت می نمایند که به حاشیه سود آنها ضرر زده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به عنوان نمونه آرامکوی عربستان قیمت قرارداد پروپان خود را افزایش داده و قیمت فروش اکتبر را به بالاترین رکورد در چهار سال گذشته رسانده است.

چین هم چنین یک خریدار کلیدی LPG ایران است و تحت قرارداد با صادرنمایندگان ایرانی، به خرید LPG ایران پرداخته، اما این قراردادهای بلندمدت در آمار رسمی منعکس نگردیده است.

انتظار می رود صادرات LPG ایران نیز به همراه صادرات نفت خام این کشور از تحریم های آمریکا متاثر گردد.

طبق آمار پلاتس، حجم LPG ایران که در ماه سپتامبر بارگیری گردیده یا انتظار می رفت بارگیری گردد در مقایسه با ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات LPG ایران در ماه اوت به بالاترین رکورد از اوایل سال 2016 که تحریم ها تحت توافق هسته ای برچیده گردیده بودند، رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 155

به "افزایش هزینه واردات گاز مایع چین به دلیل تحریم های ضدایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه واردات گاز مایع چین به دلیل تحریم های ضدایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید