ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله استقبال کرد

به گزارش تور چین ارزان، سخنگوی وزارت خارجه با استقبال از امضای توافق بین غنی و عبدالله، آمادگی ایران را برای یاری به فرایند گفت و گوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه فرایند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان خاطرنشان کرد.

ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله استقبال کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) با استقبال و ابراز خرسندی از امضای توافق بین اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای یاری به فرایند گفتگوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه فرایند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان خاطرنشان کرد.

به گزارش فارس، پس از سه ماه کشمکش سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، این دو امروز یک شنبه یک توافق سیاسی امضا کردند.

براساس این توافقنامه، عبدالله عبدالله، ریاست شورای عالی مصالحه ملی را به عهده می گیرد و اعضای تیمش در کابینه مشارکت خواهند داشت.

به گزارش فارس، در پی بروز اختلاف سیاسی بین غنی و عبدالله پس از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی هایی را با مقامات افغان و همچنین بعضی همتایان خود صورت داد. علاوه بر این محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان سفری به کابل داشت و با مقامات و شخصیت های موثر افغانستان ملاقات و به گفت و گو پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1292

به "ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران از امضای توافق بین غنی و عبدالله استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید