بازداشت یک فرد مظنون به همکاری با داعش در کانادا

به گزارش تور چین ارزان، پلیس کانادا از بازداشت مردی مرتبط با گروه تروریستی داعش در شهر تورنتور در این کشور اطلاع داد.

بازداشت یک فرد مظنون به همکاری با داعش در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس کانادا روز سه شنبه از بازداشت یک شهروند کانادایی مظنون به ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش درچارچوب تحقیق درباره شبکه ای برای جذب جهادی ها و فرستادن آن ها به عراق و سوریه اطلاع داد.

ژاندارمری کانادا خاطرنشان کرد فرد بازداشت شده اوسو بشداری نام دارد و ساکن اتاوا است. دولت کانادا همچنین دو حکم بازداشت بین المللی برای دو کانادایی دیگر ساکن اتاوا به نام های جان ماگوئر و خضر غالب صادر کرد که به پیوستن به سازمان داعش در خاورمیانه متهم هستند.

جیمز مالیزیا معاون کمیسر ژاندارمری کانادا به خبرنگاران گفت: ما پیروز شدیم یک شبکه سازمان یافته مرتبط با داعش را مکوششی کنیم که افراد را برای اعزام به سوریه و عراق به منظور اقدامات تروریستی به خدمت می گرفت.

رسانه های کانادایی خاطرنشان کردند جان ماگوئر در دانشگاه اتاوا درس می خواند ولی حدود یک سال پیش دانشگاه را ترک کرد و به تزورسیت های داعش در سوریه پیوست و اواسط ماه گذشته خبرهایی درباره کشته شدن او منتشر شد.

ماگوئر در تصاویری که ظاهرا در سوریه تهیه شده بود دیده شد که کانادا را تهدید به حمله می کرد و خود را ابو انور کانادایی معرفی کرد. گفته می گردد او 23 دسامبر در درگیری ها نزدیک کوبانی در شمال سوریه کشته شده است. ولی ژاندارمری کانادا روز سه شنبه خاطرنشان کرد مدرکی که کشته شدن ماگوئر را ثابت کند در اختیار ندارد.

خضر غالب 23 ساله نیز متهم به ترک کانادا به مقصد سوریه در مارس 2014 برای شرکت در فعالیت گروه های تروریستی است. اما بشداری 25 ساله صبح سه شنبه در اتاوا بازداشت شد. او در گذشته قصد سفر با ماگوئر را داشت و هر دو برای اعزام دیگر کانادایی ها به سوریه کوشش می کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1278

به "بازداشت یک فرد مظنون به همکاری با داعش در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یک فرد مظنون به همکاری با داعش در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید