بحران در دولت ترودو بعد از استعفای وزیر کانادایی

به گزارش تور چین ارزان، استعفای ناگهانی یک وزیر کانادایی باعث شد که اتهام دخالت در دادرسی کیفری پرونده یک شرکت مهندسی به بحران سیاسی عظیمی برای نخست وزیر کانادا تبدیل گردد.

بحران در دولت ترودو بعد از استعفای وزیر کانادایی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تشدید درخواست ها از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای روشن کردن این مساله که آیا دفتر نخست وزیری ریبولد را برای مداخله در پرونده دادرسی شرکت مهندسی اس ان سی لاوالین تحت فشار گذاشته، این زویر کانادایی به طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد.

این شرکت کانادایی مستقر در مونترال در سال 2015 به دادن رشوه به مقامات لیبی در سالهای 2001 و 2011 برای حفظ قراردادهای دولتی در زمان حکومت معمر قذافی دیکتار سابق لیبی، متهم شد.

جودی ویلسون ریبولد که اولین دادستان عمومی بومی و وزیر دادگستری پیشین بود در ماههای گذشته به پست دیگری انتقال یافت در تویتتر خود نوشت که غمی سنگین کابینه را ترک نموده است.

ترودو گفت که شوکه و ناامید شده است.

او با سرزنش ریبولد و اینکه او باید نگرانی های خود را مستقیم به ترودو می گفت اعلام کرد: دولت ما براساس تمام قوانین کار خود را به خوبی انجام داده است.

شرکت مهندسی اس ان سی لاوالین دولت از جمله مقامات دفتر ترودو را تحت فشار گذاشته بود تا با پرداخت جریمه و توافق خارج از دادگاه برای قبول خواسته های آنها مساله را حل و فصل نمایند.

یک رای احتمالی به گناهکاری علیه این شرکت به گفته آنها باعث فلج شدن تجارت و بیکار شدن هزاران نفر خواهد شد.

اما به نقل از منابع ناشناس، ویلسون ریبولد از دادستان ها نخواسته است تا با شرکت مسائل را حل نمایند و حکم در دست انجام است.

ترودو تمام این اتهامات را رد نموده و گفته است: هیچ گاه نه من و نه افراد دفترم هرگز از دادستان کل نخواستیم تا در این مسئله دخالت کند.

احزاب مخالف با این حال خواهان شفافیت بیشتری درباره این مسئله شده اند.

روز دوشنبه کمیسیونر مستقل اخلاق برای دومین بار تحقیقتاتی برای شفاف سازی در خصوص فساد بر روی نخست وزیری که در 2015 انتخاب شد، انجام داد و این تنها هشت ماه پیش از رای گیری بعدی است.

در حالی که جدال ها افزایش یافته ویلسون ریبولد از صحبت درمورد این مسئله خودداری نموده است.

او در بیانیه ای گفت: من می دانم که بسیاری از کانادایی ها امیدوارند که من درمورد مسائلی که هفته گذشته در رسانه ها مطرح بود، صحبت کنم. من در فرآیند دریافت مشاوره در خصوص مسائلی هستم که قانونا به من اجازه داده شده تا در خصوصشان بحث کنم.

آندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار کانادا به استعفای ریبولد واکنش نشان داده و گفته که فاجعه اخلافی ترودو در حل کردن رسوایی اخیر باعث شده تا دولتش در یک هرج و مرج گرفتار گردد.

او همچنین نخست وزیر را با توجه به امور مربوط به شرکت اس ان سی لاوالین متهم به پنهان کردن حقیقت کرد.

اتهامات کانادا علیه اس ان سی لاوالین تنها یکی از تازه ترین اتهامات علیه آنها است؛ شرکتی که یکی از بزرگترین کمپانیهای ساخت و مهندسی است. اتهامات دیگری نیز علیه این شرک مطرح بوده است هنگامی که رئیس قبلی و هیئت اجرایی ارشد آن متهم به کلاهبرداری شدند و بانک جهانی به دلیل سوء رفتار در بنگلادش و کلمبیا آنها را تا سال 2023 از هرگونه احداث پروژه بازداشته است.

این کمپانی به همراه متحد بین المللی اش و یک نیروی دیگر وابسته به آن متهم به پیشنهاد دادن 36 میلیون دلار رشوه به مقامات و فریب دولت لیبی با 98 میلیون دلار شده است.

این شرکت میلیون ها دلار در لیبی خرج نموده است که از جمله آن ساخت یک زندان خارج از طرابلس و یک فرودگاه در بنغازی می گردد. همچنین این کمپانی پروژه های دیگری را نظیر تامین آب تازه برای شهرهای طرابلس، بنغازی و سرت را به عهده داشته است.

این کمپانی 50 هزار نفر کارمند دارد و اگر در کانادا متهم شناخته گردد از انجام پروژه ها نیز باز می ماند و این یک فاجعه حیاتی خواهد بود.

گفته شده است افرادی که در این اعمال دست داشته اند مدتها پیش شرکت راترک نموده اند و باید جوابگوی اعمال شیطانی خود باشند که باعث آسیب زدن به تجارت این شرکت شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 672

به "بحران در دولت ترودو بعد از استعفای وزیر کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در دولت ترودو بعد از استعفای وزیر کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید