بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به ناآرامی های عراق

به گزارش تور چین ارزان، فارس نوشت:دفتر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای ضمن اظهارنظر درباره تحولات اخیر عراق، از بیانیه نخست وزیر این کشور حمایت کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به ناآرامی های عراق

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

مایا کوسیانچیچ سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تحولات و اعتراضات اخیر در عراق بیانیه صادر نموده و از بیانیه نخست وزیر عراق حمایت نموده است.

در بیانیه سخنگوی فدریکا موگرینی که شامگاه پنجشنبه (امشب) درباره تحولات و اعتراضات اخیر عراق صادر شده، آمده است: اتحادیه اروپا از نیروهای امنیتی عراق انتظار دارد کهدر مدیریت اعتراضات، حداکثر خویشتنداری را نشان دهند و معترضان هم تظاهراتشان را مسالمت آمیز نگه دارند.

سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: بیانیه نخست وزیر (عادل) عبدالمهدی و تاکید او بر حق آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز و همچنین اذعان به درخواست های مشروع معترضان در مسیری درست اجرا شده است. اتحادیه اروپا از انجام تحقیق درباره این تحولات حمایت می نماید؛ تحقیقی که باید معتبر و سریع باشند.

وی اضافه کرد: تحولات عراق گواه دیگری است بر فوریت توجه به نیازها و آرمان های مردم عراق به ویژه در زمینه اصلاحات مالی موثر و معتبر. اتحادیه اروپا آماده حمایت از کوشش ها در این جهت است.

شماری از استان های جنوبی عراق از سه شنبه نهم مهر ماه شاهد اعتراضاتی است که تا کنون 11 نفر از جمله یک پلیس کشته شده است.

جنبه ظاهری این تظاهرات، اعتراض به بیکاری و مسائل معیشتی است، ولی بعضی منابع خبری اعلام کردند که سفارت آمریکا در بغداد در پس این تظاهرات قرار گرفته است .

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 628

به "بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به ناآرامی های عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به ناآرامی های عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید