بیانیه سفرای سه کشور اروپایی درباره جلسات کارشناسی در مورد اینستکس

به گزارش تور چین ارزان، سفرای آلمان، فرانسه و انگلیس بیانیه ای مشترک در مورد نشست های کارشناسی با طرف ایرانی در زمینه سازوکار ملی موسوم به اینستکس صادر کردند.

بیانیه سفرای سه کشور اروپایی درباره جلسات کارشناسی در مورد اینستکس

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفرای آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران بیانیه ای مشترک درباره نشست های نمایندگان و کارشناسان فنی این سه کشور با همتایان ایرانی در مورد سازوکار مالی موسوم به اینستکس صادر کردند.

در این بیانیه که متن انگلیسی و ترجمه فارسی آن از طرف سفارت انگلیس در تهران منتشر شده، آمده است:

سفرای بریتانیا، فرانسه و آلمان در ایران این هفته پذیرای نماینده های اینستکس وهمچنین کارشناسان فنی سه کشور اروپایی بودند که برای دیدار و تبادل نظر با کارشناسان و همتاهای مربوطه ایرانی خود به تهران سفر نموده بودند. جلسه هایی مانند این که توسط سازمان پشتیبانی فنی و تبادل اطلاعات اتحادیه اروپا (EU TAIEX) تأمین می شوند یاری نموده اند تا کوشش های مشترکمان برای اطمینان از اینکه تجارت با ایران بر مبنای قوانین بین الملل و اتحادیه اروپا و نیز به وسیله سازوکار ویژه مالی اینستکس ادامه پیدا کند مؤثر واقع شوند.

ما فشار مالی که مردم ایران با آن روبرو هستند را درک می کنیم. ما متعهد هستیم به همکاری به ایران ادامه دهیم تا هرچه سریعتر اولین تراکنش اینستکس انجام گردد. نشست های تخصصی مانند آنچه در تهران برگزار گردید بهترین راه برای نزدیک کردن دو طرف به هدف مشترکمان است که همانا تسهیل روابط تجاری و مالی مشروع با ایران است، به همین دلیل دو طرف درباره یک نقشه راه تعیین توافق نموده اند تا پیشرفت کار را تسریع بخشند.

اتحادیه اروپا در اوایل امسال میلادی (اواسط بهمن ماه) اقدام به راه اندازی یک سازوکار مالی به نام اینستکس جهت تسهیل مبادلات تجاری با ایران کرد اما با گذشت بیش از چهار ماه از راه اندازی رسمی اینستکس، این سازوکار مالی هنوز به لحاظ عملیاتی فعال نشده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 390

به "بیانیه سفرای سه کشور اروپایی درباره جلسات کارشناسی در مورد اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه سفرای سه کشور اروپایی درباره جلسات کارشناسی در مورد اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید