تشریح اقدامات اجرا شده برای ورزشکار ایرانی در پکن از زبان سفیر ایران

به گزارش تور چین ارزان، سفیر ایران با تشریح اقدامات اجرا شده برای حسین وفایی ورزشکار ایرانی که به دلیل سرقت گذرنامه و مدارکش در پکن با مشکل روبرو شده، گفت: در کوشش هستیم علیرغم تعطیلی دولت چین هر چه سریع تر ایشان به مسابقه برسد.

تشریح اقدامات اجرا شده برای ورزشکار ایرانی در پکن از زبان سفیر ایران

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در پی انتشار مطلبی مبنی بر سرقت مدارک، پول و گذرنامه حسین وفایی اسنوکرباز ایرانی در فرودگاه پکن و مسائل پیش آمده برای این ورزشکار، خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران در تماس با محمد کشاورززاده سفیر ایران در پکن آگاه شد که بعد از اطلاع از این قضیه، نماینده سفارت ایران در پکن در فرودگاه حاضر شده و او را وارد شهر نموده اند.

وی با بیان اینکه با پلیس چین در این زمینه در تماس هستیم، عنوان نمود: بخش کنسولی سفارت در حال تهیه برگ عبور برای ایشان است و حتی دیشب در منزل یکی از همکاران اقامت گزیده است.

کشاورززاده اعلام نمود: من در تماس تلفنی با ایشان به وی اطمینان دادم علیرغم تعطیلی بخش مهاجرت چین موضوع ایشان را پیگیری خواهم کرد.

سفیر ایران در چین اضافه کرد: ایشان در حال حاضر در پکن هستند و در کوشش هستیم علیرغم تعطیلی دولت چین هر چه سریع تر به مسابقه برسند.

وی با بیان اینکه فاصله شهر داچینگ که آقای وفایی باید مسابقه بدهد تا پکن حدود 1500 کیلومتر است، گفت: ایشان متاسفانه سهل انگاری نموده و مدارک و پول خود را در بخش ترانزیت فرودگاه در دسترس عابران قرار داده و خوابش برده بود، ما هم بلافاصله بعد از اطلاع به یاری ایشان رفتیم.

مهدی هنرمند دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد پیش از این در این باره گفته بود؛ این اسنوکر باز تنها نماینده ایران در اسنوکر حرفه ای دنیا است که برای حضور در یک دوره تور حرفه ای در چین راهی این کشور شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 424

به "تشریح اقدامات اجرا شده برای ورزشکار ایرانی در پکن از زبان سفیر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اقدامات اجرا شده برای ورزشکار ایرانی در پکن از زبان سفیر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید