تشکیک در آمار مبتلایان به کرونا در ایران ، هیات دولت هم شاید گرفته باشد

به گزارش تور چین ارزان، پارسایی با بیان اینکه آماری که در حال حاضر داده می گردد با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به نظر نمی رسد گفت: مسئولان ما حتی به صورت نمادین این مسئله را رعایت نمی نمایند در جلسات دولت می بینیم بسیار راحت در کنار هم می نشینند درصورتی که شاید اعضای هیات دولت مشکوک به ابتلا باشند،

تشکیک در آمار مبتلایان به کرونا در ایران ، هیات دولت هم شاید گرفته باشد

به گزارش خبرنگاران، بهرام پارسایی عضو کمیسون اصل نود مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این که امروز باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد هستیم وسایل پیشگیری با این بیماری نایاب شده است و مردم در نگرانی و استرس به سر می برند، گفت:قبل از آن که به حوزه انتخابیه خود بازگردم در تهران به هر داروخانه ای از شمال شهر تا جنوب شهر رفتم ابتدایی ترین مواد لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را نداشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها یک داروخانه در یک منطقه خاص بلکه همه داروخانه ها؛ ژل های استریل نماینده دست، الکل، ماسک و حتی دستکش نداشتند.

وی با بیان این که در مناطق مختلف تهران به دنبال وسایل ضدعفونی نماینده و پیشگیری از کرونا رفتم و چیزی پیدا نکردم، مطرح کرد: جالب است نه تنها رایگان بلکه با دادن هزینه هم نمی گردد وسایل پیگشیری از کرونا تهیه کرد و باید بگویم حتی با چند برابر قیمت هم موجود نبود!

پارسایی اضافه نمود: به شیراز آمدم، اینجا هم همین شرایط است یعنی در شیراز هم به عنوان شهری که در آن بیماری کرونا پیدا شده است وسایل ابتدایی برای اینکه مردم از خودشان مراقبت نمایند تا از شیوع بیشتر جلوگیری نمایند، موجود نیست!

وی ادامه داد: بعضی از داروخانه ها تا چه حدی نمی دانم حرف شان صحت دارد ، بیان می نمایند که به آنها گفته شده اگر بخواهید وسایل پیشگیری را برای تان آزاد خواهیم آورد!

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای، اسلامی تاکید نمود: سودجویی و منفعت طلبی در بازار کاملا مشهود است و این نشان دهنده بی تدبیری و سوءمدیریت است. امروز اگر مدیریت درست انجام گردد می توان این اتفاقات را جمع کرد.

وی با اشاره به اینکه تولیدنمایندگان باید رصد شوند تا در این شرایط باری را از روی دوش مردم بردارند، اظهار کرد: در کل کشور کارخانه هایی که این وسایل را تهیه می نمایند بسیار گسترده نیستند که نتوان کنترشان کرد، یعنی از صفر تا صد را می گردد به وسیله وزارت صنعت، سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و تعزیزات رصد و مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان بیایند بگویند که دلال ها فلان کار را انجام می دهند فرار رو به جلو است، گفت: مسئولان باید جوابگو باشند و بتوانند شرایط و موضوع را مدیریت نمایند آن هم موضوعی که با جان مردم سر و کار دارد.

پارسایی تاکید نمود: دغدغه کنترل شرایط وجود دارد و از مسئولان باید خواست تا هرچه زودتر شرایط را کنترل نمایند، زیرا سلامتی و جان مردم بر عهده این افراد بوده و این سوءمدیریت بازی با جان افراد جامعه است.

وی درباره این که وزیر بهداشت گفته است فروش ماسک ممنوع است و توزیع آن بر عهده خانه های بهداشت، است: عرضه ماسک که نباید به خانه بهداشت محدود گردد، مگر در یک شهر چند خانه بهداشت داریم که مردم بتوانند به آن مراجعه نمایند، در ثانی این کار باعث تجمع می گردد و شیوع را بیشتر می نماید.

این نماینده مجلس گفت: همان داروخانه ها که گستردگی بیشتری دارند حتی اگر می خواهند ماسک را رایگان هم در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت: از سوی دیگر هنگامی که ماسک برای فروش وجود ندارد چگونه می توان ادعا کرد که رایگانش وجود دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها یک سازمان و یا نهاد مسئول رسیدگی نیست و همه باید کوشش نمایند، گفت: چنین موضوعی شوخی بردار نیست و تنها بسته به وزارت بهداشت هم نیست، وزارت صنعت که تولیدنمایندگان تحت مدیریتش هستند، سازمان حمایت از مصرف نماینده و سازمان تعزیزات زیر مجموعه اش هستند و این موضوع پیچیدگی ندارد.

وی تاکید نمود: مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا پیچیدگی ندارد زیرا تعداد تولیدنمایندگان آنقدر زیاد نیست که نگردد آن را مدیریت کرد. این موضوع بسیار جدی است و نباید راحت گرفت.

پارسایی گفت: همین که مردم به داروخانه ها بروند و مشاهده نمایند هیچ کدام از اقلام پیشگیری وجود ندارد خودش باعث اضطراب جدی و نگرانی می گردد.

وی اضافه نمود: توصیه جدی این است که مسئولان و دولت به هر شکلی که می گردد به آن رسیدگی کند، اینکه آیا گزارش واقعی به گوش دولت می رسد یا نمی رسد من نمی دانم؛ اما اگر به گوش شان می رسد که وای به حال این مدیریت اگر هم گزارش واقعی نمی رسد پس وای به حال آن اطلاع رسانی که به آن استناد می نمایند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مبارزه با کرونا به هیچ عنوان سیاسی نیست، نباید این موضوع را سیاسی کرد، نباید سعی نمایند به جای جوابگویی توپ را در زمین این و آن بیندازند، باید به هر روش ممکن سلامتی مردم را تضمین نمایند.

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش و تهیه وسایل پیگشیری باید کوشش بیشتری صورت گیرد، گفت: امروز بحث تعطیلی مراکز آموزشی مطرح است و باید تصمیم درست گرفته گردد.

پارسایی با ارشاره به رفتار تصمیم گیران در مورد کنترل و درمان بیماری کرونا، گفت: با توجه به سیاست هایی که در حال حاضر مشاهده می کنیم بیشتر پیگیری ها به جلسات و صحبت های متناقض ختم می گردد که این بسیار باعث تعجب و نگرانی است.

وی تاکید نمود: شاید در مابقی مسائل اعتماد عمومی را سرد می کردند اما با سیاست های غلط نه تنها باعث سلب اعتماد عمومی می شوند بلکه سلامت عمومی هم تهدید می گردد.

این نماینده مجلس درخصوص آمارهای مبتلایان و متوفیان بیماری کرونا گفت: آماری که در حال حاضر داده می گردد با توجه به جامعه آماری و از لحاظ درصد شیوع و کشندگی واقعی به نظر نمی رسد؛ یعنی طبق میانگین کشور چین این بیماری دو درصد کشندگی دارد و امروز آمار کشته شدگان با آمار مبتلایان ضد و نقیض است و همخوانی ندارد.

وی گفت: هنگامی که مردم به وسیله صداوسیما مشاهده می نمایند رئیس جمهور و سایر مسئولان در دیدارهای شان دست می دهند و ابتدایی ترین اصول را رعایت نمی نمایند این خودش یک آموزش غلط است، به هر حال این گونه رفتارها خطر شیوع این بیماری را بین مردم کمرنگ جلوه می دهد که این یک خطر بزرگ است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مسئولان ما حتی به صورت نمادین این مسئله را رعایت نمی نمایند در جلسات دولت می بینیم بسیار راحت در کنار هم می نشینند درصورتی که شاید اعضای هیات دولت مشکوک به ابتلا باشند، آنان حتی به صورت نمادین اصول بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

وی ادامه داد: افتتاحیه ها و جلسات شان را برگزار می نمایند این بسیار نگران نماینده است و این مطلب را می رساند که باوری برای خطرناک بودن این بیماری وجود ندارد.

پارسایی اضافه نمود: نکته دیگر این است که با شیوع این بیماری باید مدیریت کنترل و قرنطینه صورت می گرفت و مثل چین، ایتالیا و کره جنوبی ما هم اقداماتی را انجام می دادیم ما که نمی توانیم بگوییم از لحاظ علمی آنها از ما عقب ترند و ما از آنها جلوتریم باید اصولی را که همگی آن را رعایت می نمایند ما هم رعایت کنیم. اما هیچ کدام از این موارد مانند اینکه افراد وسایل پیشگیری را در دسترس نداشته باشند، خطر شیوع را بیشتر نمی نماید.

وی گفت: مسئولان ما مدام می گویند بیماری کنترل شده اما مشاهده می کنیم ابتدایی ترین موارد مانند وجود وسایل پیشگیری وجود ندارد و حتی تهیه آن هم غیر ممکن است.

این عضو کمیسیون اصل 90 بیان نمود: بحث بعدی این است که مبتلایان در نقطه به نقطه کشور وجود دارند و به علت عدم مدیریت و آموزش افراد تا به مرحله حاد بیماری نرسند به مراکز درمانی مراجعه نمی نمایند.

وی در انتها گفت: توصیه به مسئولان این است که این بیماری را جدی بگیرند و با بی تفاوتی از کنارش نگذرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1097

به "تشکیک در آمار مبتلایان به کرونا در ایران ، هیات دولت هم شاید گرفته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیک در آمار مبتلایان به کرونا در ایران ، هیات دولت هم شاید گرفته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید