تظاهرات بزرگ بومیان کانادا علیه دولت هارپر

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران : ناکامی دولت کانادا در تامین درخواست های بومیان این کشور موجب شد تا تظاهرات اعتراض آمیز بومیان سراسر کانادا را در بر گیرد.

تظاهرات بزرگ بومیان کانادا علیه دولت هارپر

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ بومیان معترض کانادائی کوشش کردند در روابط تجاری آمریکا و کانادا اختلال ایجاد و از آن به عنوان اهرم فشاری علیه دولت هارپر استفاده نمایند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه، صدها نفر از تظاهر نمایندگان کانادایی، خواهان توجه مقام های دولتی فدرال به درخواست ها و نگرانی های آن ها شدند و یکی از دو راستای که منتهی به پل سفیر می شد را مسدود کردند. این پل راستا تجاری مهمی است که کانادا را به آمریکا متصل می نماید.

مطابق این گزارش، چندین تظاهرات اعتراض آمیز دیگر نیز در سایر شهرهای کانادا برگزار شده یا برنامه ریزی آن صورت گرفته است و شامل مسدود کردن جاده ها و ریل های راه آهن و همچنین مسدود کردن بزرگراه ترانس کانادا و همچنین هدف قرار دادن ذخایر نفتی در غرب این کشور است.

افزون بر این بومیان کانادائی به شدت از لایحه موسوم به سی 45 دولت در مورد تغییر قوانین زمین های بومیان، خشمگین هستند. اعتراضات بومیان کانادائی در پی اعتصاب غذای ترسا اسپنس از مقام های ارشد بومیان در شمال اونتاریو، به اوج خود رسیده است. وی در اعتراض به نقض حقوق بومیان کانادایی از یازده سپتامبر دست به اعتصاب غذا زده است.

بسیاری از بومیان کانادائی در فقر زندگی می نمایند و به آب آشامیدنی کافی و سالم دسترسی ندارند، میزان اعتیاد در بین بومیان به شدت رو به افزایش است و آمار خودکشی نیز سیری صعودی دارد.

دولت کانادا با بومیان این کشور همانند شهروند درجه 2 برخورد می نماید و به انحاء مختلف حقوق آنها را نقض می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 446

به "تظاهرات بزرگ بومیان کانادا علیه دولت هارپر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات بزرگ بومیان کانادا علیه دولت هارپر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید