کوشش ایتالیا برای برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا در مورد عراق و لیبی

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود وی از کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته است تا نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای مذاکره و بحث در مورد حمایت از کردهای عراق و درگیری ها در لیبی و نوار غزه برگزار کند.

کوشش ایتالیا برای برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا در مورد عراق و لیبی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد امروز دوشنبه در مصاحبه با رادیو دولتی رای ایتالیا توضیح داد: من از کاترین اشتون خواسته ام تا نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای مذاکره و رایزنی در مورد اوضاع عراق و درگیری های اخیر در لیبی و نوار غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش موگرینی نامزد معرفی شده از سوی متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا برای جانشینی اشتون به شمار می رود.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز که روز گذشته به عراق سفر نموده و با مسعود بارزانی رئیس جمهور اقلیم کردستان دیدار داشته است در نامه ای به اشتون خواهان برگزاری نشست اضطراری اتحادیه اروپا در پاسخ به درخواست نمودهای عراق برای دریافت یاری های انسان محبت آمیز و اسلحه شده است.

موگرینی تاکید نمود: ایتالیا از نمودهای عراق که علیه شبه نظامیان اسلامگرا می جنگند حمایت می نماید. من در مورد دخالت نظامی صحبت نمی کنم ولی از حمایت از ارتش دولت مستقل کردستان عراق صحبت می کنم.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 630

به "کوشش ایتالیا برای برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا در مورد عراق و لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ایتالیا برای برگزاری نشست وزرای خارجه اروپا در مورد عراق و لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید