توسعه یک سیستم جدید که زباله های موشکی را پیدا می کند

به گزارش تور چین ارزان، چین سیستم جدیدی را توسعه داده که به سرعت زباله های ناشی از سقوط تقویت کننده موشک ها را پیدا می کند.

توسعه یک سیستم جدید که زباله های موشکی را پیدا می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، روز چهارشنبه مرکز پرتاب ماهواره Xichang در سیچوان چین از توسعه سیستم جدید موقعیت یابی خبر داد که می تواند زمان جستجوی آوار تقویت کننده موشک ها را تا حد زیادی کوتاه کند.

این سیستم پس از پرتاب این مرکز در ماه مارس، در جستجوی قطعات بوستر و موشک سقوط شده کارآمد بوده است؛ این موشک توسط یک موشک حامل Long March-3B به فضا فرستاده شده است.

با راهنمایی سیستم، کارکنان مرکز فقط 25 دقیقه را در یافتن بوسترهای موشکی صرف کردند، در حالی که در گذشته برای انجام چنین کارهایی باید چندین ساعت یا حتی نیم ماه زمان صرف می شد.

بر خلاف لنت های پرتاب بسیاری از کشورها که به طور معمول در امتداد خطوط ساحلی واقع شده اند، سایت های پرتاب اصلی چین در سطح زمین عمیق قرار دارند، به این معنی که موشک های آن همیشه مستقیماً بر روی مناطق پرجمعیت پرواز می کنند؛ بنابراین پس از پرتاب، تقویت کننده های راکت و سایر قطعات به زمین باز می گردند و جوامع محلی را تهدید می کنند.

سال جاری کشور چین همچنان شاهد راه اندازی فضاهای فشرده است؛ دقت و کنترل بازیافت زباله های موشک به یک مسئله فوری برای دانشمندان چینی تبدیل شده است.

به گفته یائو شنژنگ، رئیس تیم توسعه این سیستم، پس از جدا شدن بوستر موشک در 9 مارس در آخرین مأموریت پرتاب ماهواره BeiDou، تجهیزات موجود در این مرکز بلافاصله داده های مربوط به سقوط بوستر را دریافت کردند. سپس سیستم به سرعت نقطه مورد نظر را محاسبه کرد.

یائو گفت: این نخستین باری بود که سیستم در یک مأموریت، دریافت داده، پردازش و نمایش بقایای موشک ها را در زمان واقعی تحقق بخشید.

رئیس تیم توسعه این سیستم ادامه داد: این سیستم دستیابی به موفقیت است و پشتیبانی فنی را برای کارکنان فراهم می کند تا سریعاً تقویت کننده های سقوط کرده را پیدا کنند.

مرکز Xichang حدود 20 ماموریت در سال 2020 انجام خواهد داد، پرواز موشک Long March-5B، پرتاب نخستین کاوشگر مریخ چین و تکمیل سیستم ماهواره ای ناوبری BeiDou-3 از جمله اقدامات این مرکز در سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1151

به "توسعه یک سیستم جدید که زباله های موشکی را پیدا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه یک سیستم جدید که زباله های موشکی را پیدا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید