جانسون تسریع فرایند برگزیت را وعده داد

به گزارش تور چین ارزان، نخست وزیر انگلیس که امروز از یکصد و نه نماینده جدید حزب محافظه کار مجلس انگلیس استقبال می نماید، متعهد شد که فرایند برگزیت را تسریع بخشد.

جانسون تسریع فرایند برگزیت را وعده داد

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که قرار است امروز (دوشنبه) از 109 نماینده جدید حزب محافظه کار در مجلس بریتانیا استقبال کند، متعهد شد که به وعده های انتخاباتی خود برای خروج هرچه سریعتر بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش بودجه خدمات درمانی دولتی عمل کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون بعد از کسب اکثریت قاطع کرسی های مجلس در انتخابات سراسری روز آدینه 13 دسامبر (22 آذرماه) به دنبال تسریع کسب تأییدیه مجلس در مورد موضوع توافقنامه وی با اتحادیه اروپا برای برگزیت می باشد.

طبق نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه کار به رهبری جانسون، پیروز شد از 650 کرسی مجلس این کشور، 365 کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد.

نخست وزیر انگلیس که در مقابل بسیاری از طرفداران سنتی حزب مخالف کارگر در شمال و مرکز انگلستان پیروز شد، در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات گفت که به دنبال تشکیل دولت مردمی است و وعده انتخاباتی خود برای خروج بریتانیا در خاتمه ژانویه 2020 (بهمن ماه) پایبند است.

بنا به گفته وزرای مجلس، دولت جانسون در صدد است قبل از کریسمس لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا را مجدداً در مجلس ارائه کند تا از این طریق تا 31 ژانویه (11 بهمن ماه) برگزیت صورت گیرد و سپس کوشش می نماید تا خاتمه سال آینده میلادی، یک توافق تجاری را با اتحادیه اروپا تضمین کند.

در انتخابات سراسری آدینه هفته گذشته انگلیس، حزب کارگر با کسب 203 کرسی مجلس، متحمل شکست سختی شد و آنطور که رویترز گزارش نموده است، این بدترین نتیجه برای حزب کارگر از سال 1953 تا به امروز بوده است زیرا بسیاری از طرفداران این حزب که خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند، در انتخابات از محافظه کاران حمایت کردند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بعد از معین شدن نتیجه نهایی انتخابات گفت که این نتیجه برایش غم انگیز بود و قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمت خود باقی خواهد ماند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 903

به "جانسون تسریع فرایند برگزیت را وعده داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون تسریع فرایند برگزیت را وعده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید