جنگنده های روسی بار دیگر هواپیماهای خارجی را اسکورت کردند

به گزارش تور چین ارزان، طبق اطلاعات مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه، روز چهارشنبه، جنگنده های این کشور مجبور شدند برای دور کردن هواپیماهای شناسایی نروژی بر فراز دریای بارنتس و هواپیمای شناسایی آمریکایی در آسمان دریای سیاه، به پرواز درآیند.

جنگنده های روسی بار دیگر هواپیماهای خارجی را اسکورت کردند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت دارد، صبح امروز گفت که شب گذشته دو جنگنده میگ -29 نیروهای هوا-فضای روسیه برای همراهی و دور کردن دو فروند هواپیمای Falcon-20 و R-3C Orion متعلق به نیروی هوایی نروژ بر فراز دریای بارنتس، به هوا برخاستند.

طبق اطلاعات این مرکز، سیستم های کنترل حریم هوایی روسیه روز چهارشنبه دو هدف هوایی را در آسمان آبهای بین المللی دریای بارنتس شناسایی کردند که در حال نزدیک شدن به مرزهای ملی روسیه بودند. برای شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از نقض حریم هوایی کشور، دو جنگنده میگ -29 به هوا برخاستند. خدمه جنگنده های روسی اهداف هوایی را بعنوان یک فروند هواپیمای شناسایی و جنگ الکترونیکی از نوع Falcon-20 و هواپیمای گشت R-3C Orion متعلق به پایگاه نیروی هوایی نروژ، طبقه بندی کردند.

جنگنده های روسی هواپیماهای خارجی را بر فراز دریای بارنتس اسکورت نموده و پس از دور کردن آنها، به پایگاه محل استقرار خود بازگشتند.

مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه پیش از این نیز اعلام نموده بود که روز چهارشنبه یک فروند جنگنده سوخو-27 نیروهای هوا-فضای روسیه برای رهگیری یک هواپیمای شناسایی راهبردی RC-135 متعلق به نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای سیاه، مجبور به پرواز شده بود. جنگنده سوخو، هواپیمای آمریکایی را اسکورت و از حریم هوایی روسیه دور کرد.

در هیچ از این موارد، نقض مرزهای ملی روسیه ثبت نشده است.

در اوایل ماه سپتامبر، سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه گفت که میزان پرواز هواپیماهای شناسایی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور، بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است.

وی در این خصوص شرح داد: اخیراً، کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی فعالیت های اطلاعاتی خود علیه روسیه را افزایش داده اند. شدت استفاده از هواپیماهای شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه بیش از 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در آگوست سال گذشته، تعداد این پروازها 87 بود بود، ولی اکنون به حدود 120 پرواز رسیده است. تنها در دوره زمانی 23 آگوست تا 2 سپتامبر (دوم شهریور الی 12 شهریور ماه)، جنگنده های نیروهای هوا-فضای روسیه حداقل 10 بار برای رهگیری هواپیماهای شناسایی بر فراز دریای بالتیک، بارنتس و دریای سیاه به هوا برخاستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1496

به "جنگنده های روسی بار دیگر هواپیماهای خارجی را اسکورت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های روسی بار دیگر هواپیماهای خارجی را اسکورت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید