حزب دموکرات پیروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش تور چین ارزان، تهران (پانا) - به دنبال پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020، حزب دموکرات بار دیگر با اکثریت کمتری کنترل مجلس نمایندگان را برعهده گرفت.

حزب دموکرات پیروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دموکرات ها برای دو سال دیگر با اکثریت کمتری کنترل مجلس کنندگان را به دست گرفتند. براساس این گزارش این حزب اکنون دستکم 218 کرسی این مجلس را کسب کرده و با شمارش بیشتر آرا ممکن است تعداد معدود دیگری از کرسی ها را نیز بدست آوردند.

در حالی که این تعداد نیز اکثریت دموکرات ها در مجلس 435 نفری را تضمین می کند اما بعد از افزایش آرای جمهوریخواهان که چشم انداز کسب 15 کرسی دیگر را تغییر داده است دموکرات ها مطمئن شده اند که نمی توانند این کرسی ها را کسب کنند.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا که به نظر می رسد مطمئن است می تواند همچنان در این پست باقی بماند گفت ما هنوز چکش چوبی را (که رییس جلسه برای جلب توجه یا درخواست سکوت بر میز می کوبد)، در اختیار داریم.

وی با اشاره به شکست دموکرات ها در برخی مناطق گفت ما بخش هایی از این مبارزه را باخته ایم اما در مجموع در جنگ پیروز شدیم. دموکرات ها با این پیروزی برای دومین بار از سال 1995، یک دوره چهارساله متوالی کنترل مجلس کنندگان را در اختیار دارند.

با این وجود هرچند بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است جمهوریخواهان شانس قوی تری داشته اند که کنترل سنا را حفظ کنند. این امر دموکرات ها را تحت فشار قرار خواهد داد تا اهداف خود برای طرح های چشمگیر در زمینه مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها و دیگر طرح ها که به مصالحه با جمهوریخواهان نیاز هست، کاهش دهند.

برخی بر این باورند که جمهوریخواهانی که از نتایج مجلس کنندگان آمریکا آزرده خاطر هستند به دنبال رقابت قوی تری برای کسب اکثریت در انتخابات 2022 خواهند بود.

آنها همچنین تعداد اندک کنندگان زن خود را از 13 به دستکم 26 کننده افزایش دادند که براساس گزارش مرکز آمار زنان آمریکایی و سیاست در دانشگاه راتجرز بی سابقه بوده است.

دموکرات ها با پیشتازی 232 به 197 نفری بعلاوه یک کرسی مستقل و 5 کرسی آزاد در روز انتخابات مشارکت کردند. در حالی که هنوز تکلیف برخی از رقابت ها تعیین نیست احتمالا در کنگره جدید که ژانویه برگزار می شود، آنها اکثریت کمتری را در مقایسه با جمهوریخواهان در دو دهه گذشته داشته باشند.

دموکرات ها انتظار داشتند کرسی های آنها به ویژه در مناطق حومه ای به دلیل کاهش محبوبیت دونالد ترامپ و نگرانی از همه گیری افزایش یابد. بسیاری از نظرسنجی های متعلق به جمهوریخواهان و گروه های مستقل این انتظار را تایید می کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1597

به "حزب دموکرات پیروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب دموکرات پیروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید