حسیا در سوریه؛ مقصد بعدی پراید

به گزارش تور چین ارزان، نه خبری از چانگان بنی هست و نه قراری بر تولید داتسون گو ژاپنی. هیچ یک از این دو خودرو قرار نیست جانشین پراید باشند و رنو هم فعلا قرار نیست به ایران برشود. پراید اما بدون جانشین و با تیراژ تولید سالانه 150 تا 200 هزار دستگاه، قرار است برای همیشه از خط تولید سایپا در ایران خارج شود. اشتباه نکنید. پراید قرار نیست بمیرد و سوریه مامن جدید این خودرو شرقی- آمریکایی-ایرانی است. طبق شنیده های خبرنگار ما که برخی از افراد نزدیک به شرکت سایپا هم آن را تایید کرده اند، خط تولید پراید قرار است در کارخانه سایپا در شهر حسیا در سوریه دایر شود تا ضمن ارزآوری، از متضرر شدن بخشی از زنجیره تامین قطعات پراید جلوگیری به عمل آید.

حسیا در سوریه؛ مقصد بعدی پراید

آن طور که شنیده می شود شرکت سایپا قرار است فعلا دو محصول تیبا سدان و هاچ بک را با همان محدوده قیمتی به عنوان ارزان ترین خودروهای تولید داخل به بازار عرضه کند. با وداع پراید با بازار ایران که یادآور خداحافظی پیکان از خط تولید ایران خودرو است، تکلیف خریدارانی که توان پرداخت آنها بین 20 تا 25 میلیون تومان است، مشخص نیست. این جمعیت که سال های گذشته متقاضی 600 تا 700 هزار خودرو نو در بازار ایران بودند، حالا باید راهی بازار خودروهای کارکرده شده و چرخه عظیم نقدینگی خود را به سمت این بخش از بازار ایران سرازیر کنند.

اتفاقی که قرار بود در دوران پسابرجام با تولید محصولات مدرن چینی یا ژاپنی، زمینه تداوم حضور خودروسازان در این کلاس قیمتی را فراهم سازد؛ ولی با خروج آمریکا از توافق اتمی، رنگ باخت. در آن دوران نام سه خودرو چانگان بنی، رنو کویید و داتسون گو به عنوان محصولاتی که قادرند در بازه 5750 تا 7500 دلار به خط تولید قیمتی خودروسازان وطنی بیایند، بارها مطرح شد. حالا اما در موسم وداع بازار ایران با پراید پس از حدود 28 سال، خبری از تولید هیچ یک از این سه محصول نیست.

منبع: دیوار
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 592

به "حسیا در سوریه؛ مقصد بعدی پراید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسیا در سوریه؛ مقصد بعدی پراید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید