خبرنگاران از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی مرکز

به گزارش تور چین ارزان، تهران- خبرنگاران- ماموران سبزپوش ناجا در مرکز امروز (یکشنبه) پیروز به کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال با 84 دستگاه ماینر، دستگیری سه کلاهبردار میلیاردی، سارقان منازل، دوچرخه و موبایل شدند.

خبرنگاران از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی مرکز

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت مالی تهران عظیم گفت: ماموران انتظامی در راستای شناسایی و حذف نقاط آلوده و جرم خیز، با اطلاع از وجود یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در شهرک صنعتی شمس آباد، همراه با کارشناس اداره برق پیروز به کشف 84 دستگاه ماینر استخراج غیرمجاز رمز ارز (بیت کوین) شدند.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 2 میلیارد و 125 میلیون تومان برآورد نموده اند، اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی گردید.

بازداشت کلاهبردار 13 میلیاردی بعد از هشت سال

رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم بیان کرد: چندی پیش مرجوعه قضائی مبنی بر بازداشت یک زن کلاهبردار به قرارگاه جلب محکومان و متواری پلیس پیشگیری تهران عظیم ارسال شد و شناسایی مخفی گاه متهم و دستگیری وی در دستور کار نهاده شد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اضافه کرد: آنالیز های اولیه نشان از آن داشت، متهم در سال 93 با ثبت یک تعاونی مسکن در یکی از دانشگاه های معتبر کشور، از 118 نفر از اساتید و نخبگان این دانشگاه مبلغ 13 میلیارد تومان کلاهبرداری و متواری شده است و از اجرای تعهدات خود مبنی بر تحویل واحدهای مسکونی امتناع نموده بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم بیان داشت: با توجه به اینکه از این کلاهبرداری هشت سال سپری می شد، پیدا کردن متهم کمی سخت بود اما ماموران قرارگاه جلب محکومان و متواری پلیس پیشگیری تهران عظیم پیروز به شناسایی مخفی گاه وی در شمال تهران و بازداشت این خانم 40 ساله شدند.

کلاهبرداری سه میلیاردی با ارسال پیامک

رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران با اعلام اینکه در پی گزارش مردمی مبنی بر سرقت 30 میلیون تومان از حساب وی با درج آگهی در یکی از سایت های اینترنتی، ماموران با تجمیع پرونده های شکایت های مشابه دریافتند مجرم با ارسال لینک آلوده و نصب بدافزار بر روی دستگاه های مال باختگان، آن ها را به درگاه جعلی پرداخت بانکی راهنمایی و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، موجودی حساب بانکی شان را سرقت نموده است.

سرهنگ داود معظمی گودرزی توضیح داد: با شناسایی هویت متهم در مخفی گاه خود در یکی از منطقه ها جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا انتقال یافت.

وی با بیان اینکه کارشناسان مبالغ کلاهبرداری شده به وسیله این متهم را 3 میلیارد تومان اعلام نموده اند، ادامه داد: وی تا کنون به 50 فقره کلاهبرداری اعتراف نموده است.

رئیس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران شرح داد: با توجه به آنالیز های دیجیتالی کشف شده از متهم، اطلاعات چند هزار کارت بانکی از شهروندان کشف شده است که تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

بازداشت کلاهبردار تحت تعقیب در تهران

رئیس کلانتری 125 یوسف آباد بیان داشت: عوامل انتظامی این کلانتری حین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی، یک کیف قاپ را که در حال زاغ زنی و انتخاب سوژه بود، پیش از ارتکاب سرقت بازداشت کردند و پس از کشف یک قبضه سلاح سرد از وی به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ حسین مافی گفت: پس از انتقال متهم به کلانتری در استعلام اولیه تعیین شد وی جزو کلاهبرداران حرفه ای سرقت اینترنتی است که به وسیله عوامل انتظامی پنج استان شناسایی شده و اکنون تحت تعقیب است.

وی با اشاره به اینکه در آنالیز های پلیسی تعیین شد متهم بیش از یک میلیارد تومان از مال باختگان کلاهبرداری نموده است، ادامه داد: متهم در کلانتری به جرائم ارتکابی اعتراف کرد و اظهار کرد، حاضر است رضایت مال باختگان را اخذ کند. 

بازداشت دزد منازل در شمال تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی مرکز بیان داشت: اواخر سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت منزل به وسیله یکی از شهروندان در یک شهرک مسکونی از سوی کلانتری 102 پاسداران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی اضافه کرد: شاکی اظهار کرد، ساعت شش عصر 30 اسفند ماه از منزل خارج و ساعت چهار بامداد روز بعد به وسیله همسایه ها و نگهبانی شهرک متوجه شدم که منزلم مورد دستبرد نهاده شده و دزد هم به همراه اموال مسروقه دستگیر شده است.

وی ابراز داشت: کارآگاهان پی جویی و کشف جرم را در دستور کار قرار دادند و پس انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند متهم تردد زیادی در شهرک دارد و با توجه به سرقت های متعدد از منازل اهالی شهرک، ظن کارآگاهان به ارتکاب سرقت های متعدد به وسیله متهم در شهرک قوت گرفت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی مرکز گفت: کارآگاهان با چندین روز کوشش بی وقفه و مستمر به ارتکاب سرقت های متعدد به وسیله متهم یقین و متهم در آنالیز های تکمیلی به ارتکاب جرائم مشابه اعتراف کرد.

این مقام انتظامی گفت: متهم گفت خواهرم در آن شهرک سکونت دارد و به بهانه رفتن به منزل خواهرم وارد شهرک می شدم و اطلاع داشتم که قفل بیشتر خانه های شهرک خراب است. در محوطه شهرک، داخل اتومبیلم می خوابیدم و در نیمه شب بیدار و پشت در واحد می رفتم و پس از اطمینان از خالی بودن منزل با ابزاری که داشتم درب واحد را باز نموده و اموالی از قبیل طلا، تلویزیون، ادکلن و غیره را سرقت می کردم؛ اموال سرقتی را به دستفروشان می فروختم.

سرهنگ مجیدی اضافه کرد: در نهایت چهار فقره محل سرقت در شهرک شناسایی و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

بازداشت دزدان 200 میلیونی منزلی در تهران نو

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عظیم گفت: شاکی به پایگاه ششم این پلیس مراجعه و اظهار کرد که ساعت هفت صبح نهم آذرماه به قصد مسافرت منزل خود را ترک کردم و در ساعت 2 بعد ازظهر دوازدهم آذرماه با تماس یکی از همسایگان متوجه شدم چند نفر در داخل منزلم حضور دارند. سریعاً با پلیس 110 تماس گرفته و گشت کلانتری 128 تهران نو در محل حاضر، یکی از آنان دستگیر و متهم دیگر پیروز به فرار شد.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان بیان داشت: متهم در آنالیز های پلیس اعتراف کرد، با توجه به اطلاع از نبود صاحب خانه در منزل و با پیشنهاد یکی از دوستانم در دو مرحله به منزل مال باخته مراجعه کردیم. مرحله اول روز قبل از دستگیری بود که پس از سرقت اموال با ارزش مال باخته از قبیل: فرش و لوازم آشپزخانه آن ها را به منزلم انتقال دادم و در روز جاری هم قصد بردن مابقی اموال را داشتیم که با حضور ماموران روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریال اموال سرقتی را 200 میلیون تومان برآورد نموده اند، گفت: با آنالیز محل سکونت متهم بخشی از اموال مسروقه شاکی کشف و با تنظیم صورتجلسه ای تحویل وی شد.

سرهنگ کنجوریان به دستگیری متهم دوم پرونده در پاتوقش هم اشاره نمود و اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر دو متهم با دستور قضائی روانه زندان شدند.

اجاره سه روزه منازل و سرقت از موجرین

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی بیان کرد: یازدهم شهریور ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع خیانت در امانت به وسیله کلانتری 140 باغ فیض به دادخواهی خانمی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری گفت: در تحقیقات پلیسی به دست آمد، شاکی منزل خود را به مدت سه روز به اشخاصی به اسامی فرید و نازنین اجاره داده است که پس از خاتمه مهلت اجاره وقتی برای تحویل گرفتن منزل مراجعه نموده است متوجه شده که مستاجران با شکستن قفل درب یکی از اتاق ها طلا، سکه، دلار، یک دستگاه لپ تاپ و مبلغی وجه نقد در مجموع به ارزش 350 میلیون تومان را سرقت و از محل گریخته اند.

وی ابراز داشت: با تحقیقات محلی به دست آمد، متهمان با مراجعه به مشاور املاک های نزدیک بیمارستان ها به ادعای اینکه از شهرستان برای مداوا به تهران آمده اند و قصد اجاره اتاقی برای مدت سه تا چهار روز دارند، اتاقی را اجاره و سپس در فرصت مناسبی اموال داخل ساختمان را سرقت نموده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات به دست آمده متهمان به همین شیوه مرتکب سه فقره کلاهبرداری و سرقت دیگر در شهرستان بهارستان شده اند، گفت: با شناسایی مخفی گاه متهمان، هر 2 متهم دستگیر شدند و در بازرسی از منزل متهمان بعضی از اموال مسروقه از قبیل لپ تاپ، ساعت مچی، حدود 50 دستگاه گوشی تلفن همراه و ... کشف شد.

سرهنگ اختیاری اضافه کرد: متهمان بعلاوه به کلاهبرداری از خریداران فضای مجازی و ارسال رسید جعلی به آنان اعتراف کردند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه اموال کلاهبرداری شده به وسیله کارشناسان 500 میلیون تومان محاسبه شده است، گفت: تا به امروز 6 تن از شاکیان، متهمان را شناسایی نموده اند و هر 2 متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر شاکیان در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2026

به "خبرنگاران از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال تا دستگیری کلاهبردار میلیاردی مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید