خبرنگاران تخلیه 700 کامیون خاک از گود ریزش ساختمان خیابان ابوذر تهران

به گزارش تور چین ارزان، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 17 تهران گفت که 700 کامیون خاک از گود محل حادثه ریزش ساختمان خیابان ابوذر منتقل شده و کوشش برای ایمن سازی گود میدان مقدم ادامه دارد.

خبرنگاران تخلیه 700 کامیون خاک از گود ریزش ساختمان خیابان ابوذر تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز سه شنبه شهرداری منطقه 17؛ داود لطفی در این باره گفت: در کوششیم تا گود میدان مقدم به سرعت ایمن سازی شده و با بهره گیری از توان تخصصی مشاورین ژئوتکنیک و ابزارآلات دقیق مهندسی رفتار خاک در املاک مجاور گود به طور لحظه ای پایش و رصد می گردد تا کوچکترین تحرکات احتمالی قابل پیش بینی و کنترل باشد.

وی اضافه نمود: با هوشیاری عوامل شهرداری و آتش نشانی در شب حادثه (پنجشنبه شب) و تخلیه به موقع ساختمانهای نا ایمن، از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری شد، چون پیش بینی شده بود با حضور ساکنان در ساختمان های ناایمن و خطر ریزش آوار، حداقل 25نفر از ساکنان و 20 نفر از کارگران ساکن در اسکان کارگری کارگاه دچار حادثه شده و بیشتر از 30 واحد صنفی و ساختمانی آسیب ببینند که خوشبختانه با این اقدام به موقع و تخلیه اضطراری ساکنان و اسکان آنها در سوله مدیریت بحران از این حادثه پیشگیری شد.

به گفته لطفی؛ پس از آن نیز که متاسفانه دوتن از همشهریان در ریزش دوم و با بی احتیاطی به کام مرگ فرو رفتند تمامی کوششها بر پیشگیری از حادثه های بیشتر و کنترل شرایط معطوف شد.

شهردار منطقه17 با تقدیر از همکاری ارکان مختلف معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: مطابق با برآورد مهندسین و مشاورین ژئوتکنیک بالغ بر 2 هزار و 500 کامیون خاک برای مقاوم سازی جداره های خاکی مورد احتیاج است که با کوشش شبانه روزی همه همکاران از سطح تهران عظیم این میزان خاک به گود میدان مقدم آورده شده و با نظر تخصصی مشاورین از ضلع شرقی به گود سرازیر می گردد.

وی با اشاره به دلایل انتخاب این شیوه گفت: بر اساس نظر تخصصی گروه مشاور ژئوتکنیک و شرایط و پیچیدگی های فنی و محیطی در گود، از مجموع گزینه های فنی و اجرایی، گزینه خاک ریزی جهت پشته سازی و پایدارسازی جداره های پرخطر به منطقه پیشنهاد شد که برای اجرای آن کلیه امکانات شهرداری منطقه17به همراه سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به میدان آمده و هم اکنون این فرایند در حال اجرا است.

لطفی با اشاره به مانیتورینگ دائم محدوده عملیاتی گفت: در طول شبانه روز به صورت لحظه ای و توسط مشاورین ژئوتکنیک و متخصصین معماری و شهرسازی رفتار خاک و حرکات احتمالی در محدوده عملیاتی رصد و پایش می گردد تا هرگونه تحرک و جابجایی احتمالی در ضلع جنوبی و غربی رصد گردد. مانیتورینگ و رصد املاک هم توسط دوربین های نقشه برداری به طور لحظه ای رصد می گردد تا شرایط ایمن در محدوده عملیاتی پایدار گردد.

به گزارش خبرنگاران، در حادثه ریزش منزل قدیمی در مجاورت محل گودبرداری شده در خیابان ابوذر تهران 2 نفر جان باختند.

محله ابوذر در جنوب پایتخت و در منطقه 17 شهرداری واقع شده است و این محله از مناطق فرسوده پایتخت محسوب می گردد که در آن تعداد زیادی ساختمان و منازل قدیمی و متروکه وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1540

به "خبرنگاران تخلیه 700 کامیون خاک از گود ریزش ساختمان خیابان ابوذر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخلیه 700 کامیون خاک از گود ریزش ساختمان خیابان ابوذر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید