خبرنگاران قدردانی وزیر خارجه پاکستان از اظهارات وحدت آفرین ظریف

به گزارش تور چین ارزان، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد، اظهارات وحدت آفرین محمدجواد ظریف برای گرامی داشت سالروز ولادت علامه محمد اقبال لاهوری را مورد تمجید قرار داد.

خبرنگاران قدردانی وزیر خارجه پاکستان از اظهارات وحدت آفرین ظریف

به گزارش خبرنگاران، شاه محمود قریشی دوشنبه شب در پیام توییتری خطاب به همتای ایرانی خود نوشت: من با ابراز نظر شما موافق هستم و معتقدم که پیروی از اندیشه ها و ویژگی های اخلاقی اقبال لاهوری مسلمانان را به سمت اتحاد و تفاهم هدایت می کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که قرار است روز سه شنبه در راس هیاتی سیاسی-اقتصادی به پاکستان سفر کند، دیروز و همزمان با روز بزرگداشت علامه اقبال لاهوری شاعر پارسی گوی پاکستانی در صفحه توئیترش ضمن تبریک این روز، نوشت: علامه اقبال افتخار جهان اسلام و شاعر و اندیشمندی بین المللی است.

ظریف در این توئیت یک بیت از اشعار فارسی اقبال را آورده است که می گوید: دل به محبوب حجازی بسته ایم... زین جهت با یکدیگر پیوسته ایم.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در زادروز علامه محمد اقبال لاهوری متفکر و شاعر انقلابی این کشور، با بهره مندی از سخنان دکتر علی شریعتی درباره اندیشه های این شخصیت پاکستانی، این مناسبت را گرامی داشت.

محمد اقبال لاهوری شاعر فیلسوف و انقلابی پاکستانی معروف به حکیم امت بود که آزادی و عدالت را مهم ترین سرلوحه زندگی بشر می دانست. او توانست اندیشه بیداری اسلامی را که پیش تر به وسیله مصلحان اجتماعی ایجاد شده بود در ذهن مسلمانان بیدار کند و اینگونه به عنوان یکی از روشنگران اسلامی شناخته شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1594

به "خبرنگاران قدردانی وزیر خارجه پاکستان از اظهارات وحدت آفرین ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قدردانی وزیر خارجه پاکستان از اظهارات وحدت آفرین ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید