خبرنگاران معاون وزیر تعاون: سال 1400 بهار آموزش های آزاد است

به گزارش تور چین ارزان، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سال 1400 بهار آموزش های آزاد در کشور است که بستری از اختیارات را به آکادمی های آزاد خواهیم داد.

خبرنگاران معاون وزیر تعاون: سال 1400 بهار آموزش های آزاد است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای مهارت استان خراسان جنوبی که در استانداری برگزار گردید اضافه نمود: ظرفیت آکادمی های آزاد را باید در کشور جدی بگیریم و امروز هر دانش آموز یک مهارت یک دغدغه جدی است که در توافق نامه های وزارت آموزش و پرورش با آکادمی های آزاد امیدواریم این مهم تحقق یابد.

وی گفت: باید به توانمندی جامعه فکر کرد و امروز شاید کسی که در زندان است تحقیر شده نوع نگرش ما باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما دپارتمانی را برای معادن خراسان جنوبی با عنوان دپارتمان ملی مهارت معدن در کشور قول دادیم و توافق تأسیس دپارتمان ملی صنعت لاستیک کشور هم در شرکت کویر تایر انجام شد که امیدواریم این تصمیم سبب ایجاد اشتغالزایی پایدار گردد.

وی اضافه نمود: باید در بخش کشاورزی به سراغ کشاورزان برویم و سهم کشاورز در مهارت ارتقا یابد با این امید که دستاورد کشاورز ملی گردد و این تجربه در سایر استان ها اجرا گردد.

هاشمی گفت: پایلوت آموزش رانندگان سنگین برای کاهش خسارات جاده ای در این استان انجام خواهد شد تا این آموزش سبب کاهش خسارات گردد.

وی اضافه نمود: استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان باید به سمت تکنولوژی بروند زیرا به روش سنتی هر روز به سمت فقر خواهند رفت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: امروز تخصصی شدن آموزش ها به شدت احساس می گردد که به این سمت حرکت می کنیم.

وی اضافه نمود: قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار نفر در 40 پادگان کشور آموزش دیدند در حالی که طی سال های اخیر این آمار به 108 هزار نفر رسید و برای سال آینده، توافق نامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده که 375 هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

وی اعلام کرد: طبق توافق های اجرا شده قبل از ورود مهارت آموزان، دوره های سنجش از پذیرش شدگان انجام می گردد چرا که 45 درصد کارآموزان از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بسیاری از آنها فاقد مهارت هستند.

هاشمی گفت: در بحث آموزش در زندان ها اقدامات قابل توجهی اجرا شده که طبق آنالیز های اجرا شده 85 درصد آموزش دیدگان دیگر به زندان برنگشتند که اقدامی عظیم در این دوره است.

وی اضافه نمود: یک دغدغه را در بازار بر سر مشاغل سنتی و کهنه خواهیم داشت که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این مشاغل اگر خود را متحول و به روز با آینده پژوهی تطبیق ندهند، محکوم به شکست خواهند بود و نمی توانیم به روش های گذشته اقدام کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تغییر را باید جدی بگیریم و امروز سواد، فقط خواندن و نوشتن و یادگیری زبان خارجی نیست بلکه سواد واقعی یعنی قدرت تغییر و خارج کردن از حالات سخت و آسیب زا است.

وی اعلام کرد: تغییر جدی است چون تهدید هم وجود دارد و به آموزش فنی و حرفه ای جامعه محور قایلیم و امروز باید تقاضای بازار موضوعیت داشته باشد.

هاشمی اضافه نمود: تحصیلی که هدفمند و کاربردی نباشد ارزش گذاری آن محال است و باید به بازار و فردای آن اندیشید که پیشنهاد می گردد چون جمعیت استان زیر یک درصد کشور اما امکانات سه درصد جمعیت است در این استان کارگاه های مازاد داریم و به بنای جدید فکر نگردد بلکه با تغییر در تجهیزات برای به روزرسانی اقدام گردد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی موازی کاری نکنند، گواهینامه فنی و حرفه ای اعتبار جهانی دارد و هر دستگاه اجرایی که دارای مراکز فنی و حرفه ای است حاضریم تغییر کاربری دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: الان داریم استاندارد هنرستان کاردانش آموزش و پرورش را خودمان مشخص می کنیم که دارای ارزش باشد.

وی اضافه نمود: پیشنهاد می کنیم با استفاده از سرمایه های اجتماعی برای مهارت پایلوت کشوری شوید و حاضریم با اجماع مراکز در طرحی 70 هزار نفر را در استان با سرمایه استانی آموزش دهیم و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد و مبنا برای تسهیلات، گواهینامه فنی و حرفه ای باشد تا اشتغال پایدار ایجاد گردد.

هاشمی بیان کرد: شهرک مهارت در خراسان جنوبی اولین بار در کشور احیا گردد و کانون های آزاد مهارت آموزی در آنجا مستقر شوند.

وی گفت: دپارتمان هایی که در استان تفاهم نامه می گردد باید به سمت تخصصی شدن برود و دستاورد ملی داشته باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سفر 2 روزه به خراسان جنوبی ضمن ملاقات با مسوولان استان و سفر به بعضی شهرستان ها، در نشست هم اندیشی فعالان مالی و کارآفرینان در اتاق بازرگانی بیرجند شرکت و از چند واحد تولیدی و صنعتی نیز بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1477

به "خبرنگاران معاون وزیر تعاون: سال 1400 بهار آموزش های آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر تعاون: سال 1400 بهار آموزش های آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید