خبرنگاران نگران مسافرت ها به قم و گسترش دوباره کرونا هستیم

به گزارش تور چین ارزان، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید نمود: نگران مسافرت ها به قم هستیم و این مسافرت ها موجب می گردد تا افرادی که ناقل بیماری کرونا هستند بار دیگر این ویروس را در سطح شهر گسترش دهند.

خبرنگاران نگران مسافرت ها به قم و گسترش دوباره کرونا هستیم

محمدرضا قدیر روز یکشنبه روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس این دانشگاه گفت: موضوع کرونا هنوز جدی است و شاهد رشد موارد ابتلا و بستری در سطح شهر قم هستیم.

وی ادامه داد: عدم رعایت مسائل بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و دستکش موجب انتقال ویروس می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه کرونا هنوز تمام نشده است، گفت: رفتار ویروس کرونا تغییر نکرده و هنوز همان علائم و رفتارها را از ویروس شاهدیم.

قدیر گفت: موضوع قرنطینه شدن مهم است و اگر فردی مبتلا به کرونا می گردد باید حتما فرآیند قرنطینه شدن وی رصد گردد تا دیگران مبتلا نشوند.

قدیر اعلام نمود: رعایت فاصله گذاری و حفاظت فردی که در فروردین 80 درصد بود الان به کمتر از 30 درصد رسیده است.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتماً جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1348

به "خبرنگاران نگران مسافرت ها به قم و گسترش دوباره کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگران مسافرت ها به قم و گسترش دوباره کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید