دستگیره ها و یراق های ساختمانی با فناوری نانوپوشش به بازار می آیند

به گزارش تور چین ارزان، همکاری دو شرکت ایرانی موجب شد تا دستگیره در و یراق های ساختمانی با فناوری قوس کاتدی وارد خط فراوری گردد.

دستگیره ها و یراق های ساختمانی با فناوری نانوپوشش به بازار می آیند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت ایرانی که در زمینه طراحی و فراوری دستگیره، قفل و یراق آلات ساختمانی فعالیت دارد برای پوشش دهی محصولات خود اقدام به خرید دستگاه پوشش دهی در خلاء با فناوری قوس کاتدی از شرکت خلاء پوشان فلز نموده است.

سیستم پوشش دهی قوس کاتدی جهت ایجاد لایه های سرامیکی نانومقیاس با سختی بالا روی بسیاری از مصنوعات و قطعات صنعتی از جمله دستگیره و یراق آلات در کاربرد دارد. این پوشش ها علاوه بر ایجاد سختی های بالا و مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و فرسایش، دارای رنگ های متال فام هستند و می توانند جلوه ای زیبا و ماندگار به قطعات ساخته شده دهند. در مقایسه با سایر روش های پوشش دهی، یون های پر انرژی ایجاد شده در روش لایه نشانی تبخیر فیزیکی با قوس کاتدی امکان رسوب دهی زیرلایه در دمای کمتر را به وجود می آورند. زیرا در این روش یون ها از انرژی کافی برای تشکیل یک لایه فشرده برخوردار هستند و نیازی به تأمین انرژی حرارتی به واسطه گرم کردن زیرلایه نیست.

مهدی هاشمی؛ مدیرعامل شرکت خلاء پوشان چسبندگی بالای پوشش، سرعت بالا ایجاد خلاء، کاربری ساده و اتوماتیک بودن مراحل انجام کار موجب شده تا این دستگاه مورد توجه بسیاری از فراوریکنندگان قرار گیرد به طوری طی دو سال گذشته 5 دستگاه از این سامانه ها به فراوریکنندگان ایرانی در حوزه های مختلف تحویل داده شده است.

به اعتقاد هاشمی یکی از مسائل خریداران، فقدان اعتماد به محصولات داخلی است که وجود بخش خدمات و دسترسی به نمونه ای از دستگاه و امکان استفاده از آن می تواند به مشتریان یاری کند تا ارزیابی صحیح تری نسبت به عملکرد این دستگاه داشته باشند.

با استفاده از دستگاه لایه نشانی تبخیر فیزیکی با قوس کاتدی می توان پوشش دهی طیف وسیعی از سطوح فوق سخت، پوشش های نانوکامپوزیت و فیلم های نازک چندلایه مانند TiN، TiAlN، CrN، ZrN، AlCrTiN و TiAlSiN را انجام داد. بالا بودن انرژی یون ها در روش لایه نشانی تبخیر فیزیکی با قوس کاتدی دارای مزایایی است. لایه های نازک پوشش داده شده به روش لایه نشانی تبخیر فیزیکی با قوس کاتدی در مقایسه با روش های دیگر تراکم بیشتری داشته و خواص چسبندگی بهتری از خود نشان می دهند. زیرا اتم های رسوب داده شده به سطح زیرلایه نفوذ نموده و با قفل کردن پوشش به زیرلایه باعث افزایش چسبندگی پوشش می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 785

به "دستگیره ها و یراق های ساختمانی با فناوری نانوپوشش به بازار می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیره ها و یراق های ساختمانی با فناوری نانوپوشش به بازار می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید