دستگیری 10 دزد اسکیمری با 380 شاکی

به گزارش تور چین ارزان، فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 10 دزد اسکیمری و 8 نفر از فروشندگان داروهای کمیاب در فضای مجازی اطلاع داد.

دستگیری 10 دزد اسکیمری با 380 شاکی

به گزارش خبرنگاران از فارس، سردار حسین رحیمی با اشاره به دستگیری باند سرقت به شیوه اسکیمر، بیان داشت: متاسفانه بارها به سبب بی توجهی بعضی از مردم به تذکرات مکرر پلیس شاهد سوء استفاده افرادی هستیم که با پوشش های مختلف دست به کلاهبرداری می زدند.

وی با اشاره به دستگیری 10 نفر از اعضای باند سارقان به شیوه اسکیمر، گفت: این گونه سارقان با راه اندازی کسب و کارهای سیار مثل وانت باری، میوه فروشی و... به بهانه اینکه دستگاه پوز آنها در دسترس مشتری نیست، کارت های مشتریان خود را می گرفتند.

وی اضافه کرد: این دسته از سارقان در یک لحظه اقدام به کپی مشخصات کارت خریدار می کردند که متأسفانه خیلی ها بدون توجه به اینکه نباید کارت را در اختیار فروشنده قرار دهند و همچنین رمز کارت را باید شخصا وارد کنند با بی توجهی های خود، در این زمینه دچار خسارت هایی شدند.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: تا این لحظه بالغ بر 380 شاکی علیه این سارقان به پلیس فتا پایتخت مراجعه نموده و این افراد حدود 4 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری نموده اند.

سردار رحیمی گفت: با هماهنگی که با بانک ها شده، رمزهای ایستا تبدیل به رمزهای پویا شده است که این مهم در کاهش جرایم این حوزه موثر خواهد بود ولی باز هم مجرمان شگردهای ویژه و خاصی دارند که برای انجام اعمال مجرمانه خود از سهل انگاری و بی توجهی بعضی شهروندان سوء استفاده می کنند.

سردار رحیمی اضافه کرد: انتظار و تقاضای من این است که مردم دقت کنند و همچنین به اصناف، کسبه، متصدیان و فروشندگان واحدهای صنفی تاکید می کنم که مکلف هستند که پوزها را بگونه ای در دسترس مردم قرار دهند که به راحتی بتوانند کارت خود را بکشند و رمز خود را وارد کنند.

فرمانده انتظامی تهران عظیم خاطر نشان کرد: به پلیس نظارت بر اماکن تأکید شده که در برخورد با این گونه موارد (صنوفی که دستگاه پوز خود را در دسترس مشتری قرار نمی دهند) برخورد لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دستگیری اعضا باندی که داروهای کمیاب را به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا به وسیله فضای مجازی و با قیمت های سنگین به فروش می رسانند، بیان داشت: اعضا 8 نفره این باند دستگیر و مقادیر قابل توجهی دارو از آنها کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به موضوع معتادان متجاهر، اضافه کرد: نیروی انتظامی علی رغم اینکه از نظر قانونی هیچ مسؤولیتی در رابطه با جمع آوری و نگهداری معتادان نداشته و ندارد ولی اعلام می کنیم که آماده ایم ظرف 48 ساعت کل معتادان به خصوص معتادان متجاهر که شاید 10 تا 15 هزار نفر اینها در سطح شهر رها شده اند و مشکلاتی را ایجاد می کنند را جمع آوری کنیم.

فرمانده انتظامی تهران عظیم اضافه کرد: علی رغم بیش از یک ماه کوشش های اجرا شده، تا الان پیروز نشده ایم که آن دستگاه هایی که باید معتادان را بپذیرد و نگهداری کنند، این مسئولیت را بر عهده بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه ما به عنوان نیروی انتظامی از آنجایی که مردم گله مند هستند کاملا آماده جمع آوری معتادان متجاهر هستیم، بیان داشت: هیچ ظرفیتی تا الان به پلیس برای جمع آوری معتادان اعلام نشده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1250

به "دستگیری 10 دزد اسکیمری با 380 شاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 10 دزد اسکیمری با 380 شاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید