دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی در مسقط

به گزارش تور چین ارزان، نماینده سازمان ملل در امور یمن که به عمان سفر نموده است، با یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی در مسقط

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مارتین گریفیت نماینده سازمان ملل در امور یمن و هیئت همراه او که به عمان سفر نموده اند، با بدر بن حامد بن حمود البوسعیدی دبیرکل وزارت خارجه این کشور دیدار کردند.

این در حالی است که صفحه رسمی وزارت خارجه عمان هیچگونه جزئیاتی درباره این دیدار اعلام ننموده است.

اوایل بحران یمن در سال 2014 میلادی، عمان بین دولت فراری و مستعفی یمن و جنبش مردمی انصارالله میانجیگری کرد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت آمریکا بعد از اینکه درک کرد پیروزی در جنگ عربستان علیه یمن سخت است، کانال میانجیگری در عمان را بازگشایی کرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن در حال کوشش برای میانجیگری بین جنبش مردمی انصارالله و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن برای خاتمه دادن به بحران در شهر ساحلی الحدیده است.

نماینده سازمان ملل اخیرا به منصور هادی گفته است که انصارالله با انتقال اداره الحدیده و بندر آن به سازمان ملل موافقت نموده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از روز چهارشنبه بیست و سوم خرداد تجاوزات همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی را با تکیه بر مزدوران چند ملیتی خود با هدف اشغال بندر الحدیده شروع کردند که تا کنون متحمل خسارت ها و تلفات سنگین شده است.

در حالی که منابع یمنی از موفقیت های درخشان ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های مختلف نبرد با متجاوزان خبر می دهند، بعضی رسانه های منطقه ای و غربی طی روزهای گذشته بارها مدعی سیطره مزدوران ائتلاف سعودی بر فرودگاه الحدیده شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 750

به "دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی در مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نماینده سازمان ملل در امور یمن با مقام عمانی در مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید