ستاری: جوانان ما را در مقابله با تحریم مصون نگه می دارند

به گزارش تور چین ارزان، معاون علمی ریاست جمهوری با درخواست حمایت از مجلس برای توجه به بودجه شرکت های دانش بنیان در سال آینده گفت که باید به جوانان اعتماد کنیم چون آنها هستند که ما را در مقابله با تحریم مصون می نمایند.

ستاری: جوانان ما را در مقابله با تحریم مصون نگه می دارند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان آنالیز دستاوردها و مسائل حوزه اقتصاد شرکت های دانش بنیان و نوآورانه گفت: ما هر سال نفت را می فروشیم و جنس وارد می کنیم. کاری که در اقتصاد به آن نفرین منابع گفته می شود. آنالیز شود که چرا کشورهای دارای منابع زیرزمینی پیشرفت نمی نمایند. ما باید به نیروی انسانی به عنوان پایه اقتصاد نگاه کنیم که اگر آنها فراموش شوند همین بساط می مانند.

معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان مصوب مجلس اضافه کرد: امروز ما 4700 شرکت دانش بنیان و بیش از 90 هزار میلیارد تومان فروش شرکت ها آن هم برای سال گذشته داشتیم که سال جاری رشد بیشتری خواهیم داشت . بیش از 3000 شغل ایجاد شد.

وی با بیان این که استارت آپ ها تامین نماینده نیروی انسانی هستند اضافه کرد: باید بتوانیم در زمینه بیو تکنولوژی، آی سی تی، نانو و سلول های بنیادین هم اقداماتی انجام دهیم که این ها همه در اکوسیستم جدید شدنی است. ما اکوسیستمی داریم که بیش از صد سال بر پایه فروش نفت بوده است. ساختارهای ما وارداتی است. مردم ما به جوانی که در جیبش پول است اهمیت می دهند. بانک ها هم همین هستند. باید به ساختارها و فرهنگ تغییر کند . ما 5 سال جنگیدیم که به اینجا رسیدیم. اگر می خواهید با تحریم ها مقابله کنید باید از شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

ستاری با بیان این که 98 درصد فراوری داروها مربوط به داخل کشور است گفت: باید این موضوع را به سایر بخش ها همچون آی سی تی نفت و انرژی وصل دهیم این منوط به حمایت مجلس و دولت است. البته که دولت موارد خوبی برای اقتصاد دانش بنیان دیده. ما از مجلس می خواهیم حمایت کند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان این که در کشور ما نیروی انسانی توانمندی وجود دارد گفت: صد سال اقتصاد ما بر اساس واردات شکل گرفت باید برای رشد اقتصاد دانش بنیان از بازار این شرکت ها صیانت کرد. آنها خط مقدم سربازهای مبارزه هستند و احتیاج به حمایت دارد. حمایتی که فقط اقتصادی نیست. اگر می خواهیم بچه های ما مهاجرت ننمایند باید از آنها حمایت کنیم. البته که ما سالی حدود 700 نفر از جوانانمان که در صد دانشگاه برتر جهان تحصیل می کردند را شاهدیم که به کشور بر می شود که می توانیم از دانش آنها بخصوص در شرایط فعلی برای مقابله با تحریم استفاده کنیم.

ستاری درباره صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق زیرمجموعه معاونت علمی نیست ما یک عضو این صندوق هستیم. البته که اکنون شرایط آن نسبت به گذشته خوب شده است . تنها سال گذشته شرکت های دانش بنیان بیش از 12 هزار میلیارد تومان وام بانکی گرفته اند.

وی با اشاره به عزم رئیس جمهور برای راه اندازی کارخانجات نوآوری در استان ها برای استفاده از جوانان خلاق گفت: اگر آموزش به اقتصاد متصل نشود فایده ای برای کشور ندارد. باید جهت گیری دانشگاهیان بر اساس اقتصاد باشد. در حوزه دانش اتفاقات خوبی در کشور رخ داد. ما باید بدانیم که نفت هیچ اهمیتی ندارد بلکه دانش بر نفت مهم است. این باید تبدیل به یک فرهنگ شود. باید از نیروی انسانی فوق العاده در کشور به بهترین شکل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 886

به "ستاری: جوانان ما را در مقابله با تحریم مصون نگه می دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: جوانان ما را در مقابله با تحریم مصون نگه می دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید