سم پاشی ملخ ها سلامت انسان را تهدید می کند

به گزارش تور چین ارزان، مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: مواد شیمیایی و سم پاشی برای دفع ملخ ها به طور مستقیم می تواند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد. موارد مختلفی در راستای دفع ملخ ها در سال های گذشته در کشور داشتیم که موجب مرگ بچه ها شد.

سم پاشی ملخ ها سلامت انسان را تهدید می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، جواد اشرفی شامگاه جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: دفع ملخ ها بخش اول است اما مدیریت بر نحوه دفع این آفات مهم تر است چرا که این مواد شیمیایی به طور مستقیم می تواند بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد و هم اینکه در اثر چرخه غذایی می تواند اثرات زیانباری داشته باشد.

وی اضافه نمود: موارد مختلفی در راستای دفع ملخ ها در سال های گذشته در کشور داشتیم که موجب مرگ بچه ها شد.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان شرح داد: در این راستا باید حتماً پروتکل ها و دستورالعمل ها در خصوص نحوه و میزان استفاده از این سموم مورد توجه قرار گیرد و فرمانداران نیز به این موضوع در شهرستان های خود حتماً نظارت کنند.

وی گفت: اطلاع رسانی به مردم در این خصوص باید یکی از اولویت ها باشد؛ چرا که در فضای مجازی در روزهای اخیر مطالبی بیان شده که موجب نگرانی مردم شده است و ما باید برای کاهش ابهامات موجود در جامعه حتماً در رسانه ها به موضوع آگاهی رسانی توجه داشته باشیم.

  • کمین ملخ ها در مزارع جنوب کشور | اردک های چینی به شکار ملخ ها می فرایند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1100

به "سم پاشی ملخ ها سلامت انسان را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم پاشی ملخ ها سلامت انسان را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید