سهم ICT در اشتغال به 20 درصد می رسد

به گزارش تور چین ارزان، اعلام زمان نهایی شدن رقم دستمزد کارگران، افزایش سهم اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اختصاص بودجه اشتغال با اولویت بخش تعاون مهمترین خبرهای هفته جاری بود.

سهم ICT در اشتغال به 20 درصد می رسد

به گزارش خبرنگاران، این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص بودجه اشتغال در سال 1396 با رویکرد تعاونی ها اطلاع داد و از شرکتهای تعاونی خواست تا فعالیتهای خود را به سمت زمینه های جذابی همچون گردشگری و فناوری اطلاعات و ارتباطات ببرند.

به گفته ربیعی بخش تعاون هم اکنون به بلوغ رسیده و از صندلی خوبی برخوردار است و دولت یازدهم نیز رویکرد مطلوبی نسبت به بخش تعاون دارد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای افزایش سهم اشتغال در حوزه ICT اطلاع داد.

وزیر کار گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از 12 درصد سهم اشتغال کشور در حوزه ICT در نظر گرفته شده که این رقم پیش بینی اولیه است و قرار است به 20 درصد ارتقا پیدا کند.

در هفته ای که گذشت جلسه کارگروه تخصصی مزد با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در وزارت کار برگزار گردید.

نماینده کارگران درستاد مزد از آنالیز جدول تنظیم کالری مورد احتیاج سبد غذایی خانوارهای کارگری و تاکید بر معین حداقل های زندگی در جلسه کارگروه تخصصی مزد اطلاع داد و گفت: در این جلسه بر اساس اعلام معاونت روابط کار روی جدول تنظیم کالری که بر مبنای اقلام پروتئینی، ویتامین و کربوهیدرات و برگرفته از کار وزارت بهداشت و انستیتو تحقیقات تغذیه ایران است توافق کردیم تا سبد معیشت خانوار در زمینه مواد غذایی را به وسیله آن استخراج کنیم.

احتیاجی اضافه کرد: در جریان مزد سال 1396 به منظور بهبود وضع معیشت و افزایش قدرت خرید کارگران به بند دو ماده 41 قانون کار توجه بیشتری صورت خواهد گرفت.

اعلام حقوق فارغ التحصیلان در طرح کارورزی یکی دیگر از خبرهای این هفته بود.

آنطور که معاون وزیر کار گفته فارغ التحصیلانی که به وسیله طرح کارورزی مشغول کار شوند، مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می نمایند که پیش بینی شده مبلغی در حدود 400 هزار تومان باشد.

منصوری درباره بیمه فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از جذب به وسیله طرح کارورزی اضافه کرد: در این طرح بیشتر بحث بیمه حوادث مطرح است ولی در یک فرایند معین به مرحله بیمه تامین اجتماعی می رسد چون اساسا در بحث کارورزی فرد کار رسمی انجام نمی دهد و خدمات کامل ارائه نمی کند به همین دلیل پس از اتمام کارورزی و در صورت استمرار کار نزد کارفرما مشمول بیمه تامین اجتماعی می گردد.

به گفته وی بخشی از حقوق کارورزان توسط دولت پرداخت می گردد و مابقی را کارفرما می پردازد.

اعلام زمان معین دستمزد کارگران خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

معاون وزیر کار از نهایی شدن رقم دستمزد در هفته پایانی اسفندماه اطلاع داد و تاکید نمود: زمانی می توان از بهبود وضع معیشت نیروی کار ابراز رضایت کرد که کارگر بتواند نصف حقوقش را پس انداز کند.

به گفته هفده تن در بحث دستمزد تنها افزایش مزد مطرح نیست وافزایش قدرت معیشت کارگران هم مدنظر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1105

به "سهم ICT در اشتغال به 20 درصد می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ICT در اشتغال به 20 درصد می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید