شهردار منطقه 6 ، خدمت ما به شهروندان بی منت است

به گزارش تور چین ارزان، تصور کنید یک روز صبح از خانه بیرون می آیید و وقتی در کوچه راه می روید با انبوه زباله روبرو شوید، سر کوچه سطل پر از آشغال می بینید که موش ها در اطرافش پرسه می زنند، از کنار نهرها که می گذرید بوی تعفن مشامتان را آزار دهد.

شهردار منطقه 6 ، خدمت ما به شهروندان بی منت است

خبرنگاران- زینب زینال زاده: هرچند اینها فقط تصورات شما بودند، اما سهل انگاری پیمانکاران خدمات شهری قطعاً این تصورات را در دنیای واقعی محقق می کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین صحنه های مشمئزکننده ای نیاز به نظارت مستمر است.

تورج فرهادی شهردار منطقه 6 از جمله مدیران شهری است که معتقد است خدمت رسانی باید به بهترین شکل انجام شود. به همین دلیل بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری حساس است؛ چرا که تولید زباله در منطقه 6 با توجه به تعداد زیاد مراکز تجاری، اداری، آموزشی، خدماتی و حتی درمانی در آن بیشتر است. همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی، جمعیت شناورش بیش از جمعیت ساکن است. به همین دلیل نظافت شهری در معابر آن بسیار اهمیت دارد. او می گوید: جارو کردن زیر پای مردم یکی از وظایف اصلی شهرداری است و بنابراین این کار باید به نحو احسن انجام شود.

به گفته شهردار منطقه 6، پیمانکاران خدمات شهری برگه آنالیز دارند که براساس آن باید نظافت شهر را انجام دهند. او می گوید: شسته نشدن مخازن زباله، وجود لجن در نهرها، پخش شدن زباله در کوچه ها و مواردی از این دست را اصلاً نمی پذیرم و در بازدیدهای سرزده اگر به چنین مواردی برخورد کنم، قطعاً از پیمانکار توضیح می خواهم و تذکر می دهم.

نظافت شهر مانند تخلیه مخازن زباله در همه کشورها برنامه زمان بندی شده دارد. به گفته فرهادی در بسیاری از شهرهای کشور و حتی برخی از کشورهای دیگر، مخازن زباله 2 بار در روز نظافت می شوند: در کلانشهر تهران به ویژه در منطقه 6 این کار 3 بار در روز انجام می شود. نمی خواهم منت بگذارم، چرا که این کار وظیفه ماست و ما فقط انجام وظیفه می کنیم و منبی بر سر شهروندان نداریم، اما شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که همین نظافت شهر هزینه دارد که خود مردم آن را می پردازند. بنابراین با مشارکت شهروندان در نگهداشت شهر، می توان این هزینه را صرف ایجاد بوستان و فضای سبز و فراهم کردن امکانات رفاهی و ورزشی کرد.

  • تغییر سبک زندگی در سایه کرونا

در گذشته همسایه ها مقابل منزلشان را آب وجارو می کردند، به درختان آب می دادند و زباله ها را رأس ساعت بیرون می گذاشتند. خلاصه نظافت محله با همراهی اهالی انجام می شد، اما این روزها مردم به دلیل مشغله های کاری و سبک زندگی شهرنشینی علاقه ای به چنین کارهایی ندارند و نظافت شهر را وظیفه تمام و کمال مأموران شهرداری می دانند.

شهردار منطقه باور دارد شیوع کرونا می تواند زمینه توجه به نظافت فردی و اجتماعی را فراهم کند. او می گوید: این روزها مردم بیش از گذشته به رعایت نکات بهداشتی و نظافت فردی و محیطی اهمیت می دهند. این نشانه خوبی است و می توان امیدوار بود که سبک زندگی در حال تغییر است.

به گفته فرهادی نظافت شهر در اولویت کارهای شهرداری واقع شده است. او می گوید: اگر مردم در این کار ما را همراهی کنند، شاد می شویم، چراکه کارها با حضور خود شهروندان بهتر انجام می شود و پایدارتر خواهد بود. اگر هم مشارکت نکنند، خدمت رسانی به مردم در هر حیطه و حوزه ای وظیفه ماست و تلاش می کنیم وظایفمان را درست انجام دهیم و امیدواریم در نظافت شهری به حد مطلوب برسیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1350

به "شهردار منطقه 6 ، خدمت ما به شهروندان بی منت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار منطقه 6 ، خدمت ما به شهروندان بی منت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید