طرح جنجالی مجلس برای فضای مجازی از دستور کار خارج شد

به گزارش تور چین ارزان، محمد صالح مفتاح از چهره های نزدیک به قالیباف رییس مجلس در توئیتی خاطرنشان کرد که طرح جنجالی مجلس برای فضای مجازی از دستور کار خارج شده است.

طرح جنجالی مجلس برای فضای مجازی از دستور کار خارج شد

او تصویری از دستور جلسه فردا سه شنبه مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که نشان می دهد آنالیز این طرح در برنامه مجلس قرار ندارد.

ظاهرا این اقدام با تصمیم محمد باقر قالیباف رییس مجلس اجرا شده است.

قالیباف امروز در جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور روئسای کمیسیون های مختلف و موضوع ضرورت تنقیح قوانین با بیان اینکه نخستین کار مجلس در راستا تنقیح قوانین ممانعت از فراوری قوانین بیشتر است، بر جلوگیری از ادامه این چرخه باطل تأکید کرد و گفت: ضرورت امروز مجلس اصلاح قوانین در حوزه های مختلف مالی است.

او با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مسئله تنقیح قوانین گفت: در این راستا معاونت قوانین مجلس باید لوایح و طرح ها را آنالیز و ارزیابی کند و بگوید؛ به عنوان مثال در فلان موضوع قانون مشابه داریم لذا ایجاد یک قانون دیگر مانند آن ضرورتی ندارد.

قالیباف تاکید نمود: در مطرح کردن طرح ها در صحن مجلس نیز باید ضرورت ها را پیگیری نموده و فقط موضوعات اضطراری را در دستور کار مجلس گذاشت.

در روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی طرحی بحث برانگیز درباره فضای مجازی در دستور کار و آنالیز داشت که جزییات آن نشان می دهد با تصویب این طرح فضایمجازی به شدت محدود و بسته خواهد شد.

این طرح نقدها زیادی را به دنبال داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1988

به "طرح جنجالی مجلس برای فضای مجازی از دستور کار خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جنجالی مجلس برای فضای مجازی از دستور کار خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید