عراق، ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و انتها مداخلات آن در عراق باشد

به گزارش تور چین ارزان، نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق با تاکید بر رد حضور و مداخلات آمریکا در پرونده های عراق گفت که الکاظمی در سفر خود به واشنگتن باید این نکات را در نظر بگیرد.

عراق، ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و انتها مداخلات آن در عراق باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق در گفتگو با سایت المعلومه تاکید کرد که حضور و مداخلات آمریکا در عراق و پرونده های مهم آن کاملا مردود است و مصطفی الکاظمی نخست وزیر باید از سفر خود به واشنگتن برای صحبت درباره این امر با هدف تحقق احترام متبادل و دور کردن مداخلات آمریکا به همراه اجرای تصمیم مجلس در خروج نیروهای خارجی استفاده کند.

البلداوی ادامه داد که اگر طرف آمریکایی به تصمیم مجلس عراق مبنی بر بیرون بردن نیروهایش از این کشور پایبند نباشد٬ امنیت عراق و منطقه را تهدید خواهد کرد.

وی اضافه کرد که عراق در تلاش برای برقراری روابط طبق احترام متبادل به همه و بدون مداخلات آمریکا است؛ زیرا این مداخلات روابط با واشنگتن را تضعیف می کند.

نماینده ائتلاف فتح شرح داد که ادامه مداخلات واشنگتن در پرونده های اقتصادی و به ویژه توافق چین و پرونده های سیاسی٬ امری مردود است و الکاظمی در واشنگتن باید این ملاحظات را در نظر بگیرد.

سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن به منظور تکمیل دور قبلی مذاکرات میان دو کشور است که در ژوئن گذشته به شکل ویدئو کنفرانس و پشت درهای بسته برگزار شد و آن را گفت وگوی راهبردی خواندند.

یکی از مهم ترین پرونده هایی که قرار است در این سفر مورد بحث قرار گیرد، تعیین نوع روابط دو کشور و پایان دادن به دوران اشغالگری آمریکا در عراق در همه اشکال آن است . برای عراق کافی نیست که فقط نیروهای آمریکایی را در راستای اجرای تصمیم مجلس اخراج کند؛ بلکه موضوع ایجاد روابط متعادل بین دو کشور بر مبنای احترام به توافق های دو جانبه و حفظ حاکمیت عراق در برابر هرگونه مداخله خارجی ایالات متحده در آینده نزدیک اهمیت بیشتری دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1474

به "عراق، ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و انتها مداخلات آن در عراق باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و انتها مداخلات آن در عراق باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید