لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استان مرکزی برای توسعه صادرات

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، سید علی آقازاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان مرکزی در اراک، گفت: برای توسعه صادرات غیرنفتی و در زمینه واردات اقلام مورد احتیاج واحدهای صنعتی و صنعتگران، باز شدن مرز هوایی و بهره مندی از ناوگان هوایی استان مرکزی برای سال آینده در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت این مهم استفاده گردد.

لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استان مرکزی برای توسعه صادرات

وی اضافه نمود: اگر برقراری مرز هوایی استان مرکزی برای صادرات اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه در استان مرکزی گمرک فعال نیز وجود دارد، می توان هم در حوزه صادرات غیر نفتی و هم در حوزه واردات اقلام مورد احتیاج واحدهای صنعتی کارهای بزرگ انجام داد.

آقازاده بیان داشت: سال آینده با برنامه های منظم و برنامه ریزی های تخصصی برای توسعه صادرات غیرنفتی تیم متخصص مالی استان در این زمینه به کار گرفته شود و کارگروه توسعه صادرات و زیرمجموعه این کارگروه باید توان و انرژی خود را در جهت حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان به کار بگیرد.

استاندار مرکزی توضیح داد: برای نمایشگاه هایی که در استان برگزار می شود باید در کنار مسائل تجاری با رویکرد صادرات برنامه ریزی شود و رویکرد صادرات در اولویت نمایشگاه قرار گیرد.

آقازاده اظهار داشت: در سال آینده از همه ظرفیت های استان برای توسعه صادرات باید بهره برد که مرز هوایی در این راستا می تواند به ما یاری خیلی بزرگی کند تا بتوان درآمدهای ارزی استان را در بخش گمرکی بالا برد، حتی این برنامه می تواند بر استان های همجوار تأثیرگذار باشد.

وی بیان داشت: بایستی از ابتدای سال آینده باید با برنامه ریزی منسجم و کاملاً تخصصی با یک شیب صعودی قابل قبول به سمت هدف گذاری توسعه صادرات در استان پیش برویم.

آقازاده اظهار داشت: از ابتدای امسال تا 18 اسفندماه جاری صادرات استان به میزان 970 میلیون دلار ثبت شده، که این رقم با تمام چالش های موجود عملکرد بسیار خوبی برای استان است. از ابتدای سال به طور میانگین روزی 2.5 میلیون دلار صادرات استان بوده که نسبت به سال گذشته در این مدت چهار درصد جلو هستیم.

وی ادامه داد: از نظر واردات تراز استان حدود 60 درصد مثبت است. یعنی 380 میلیون دلار واردات داشته ایم، در قبال آن 970 میلیون دلار صادرات ثبت شده است. امیدواریم امسال صادرات را به بالای یک میلیارد دلار برسانیم، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در زمینه غیرنفتی استان رکورد بسیار خوب برجای گذاشتند که موفقیت بزرگ برای مجموعه مالی، کشاورزی، صنعتی و تجاری در استان مرکزی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 328

به "لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استان مرکزی برای توسعه صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های استان مرکزی برای توسعه صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید