تور ارزان فرانسه: لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی عظیم بود

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، سفیر فرانسه در استرالیا که محل اقامت خود در کانبرا استرالیا را به قصد بازگشت به فرانسه ترک نموده، طی سخنانی تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد عظیم ساخت زیردریایی به نفع آمریکا را اشتباهی عظیم توصیف کرد.

تور ارزان فرانسه: لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی عظیم بود

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس این گزارش، ژان پیِیر تبو در مورد تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد ساخت زیردریایی های مد نظر این کشور با فرانسه، ضمن اشاره به اینکه توافق های نظامی میان پاریس و کانبرا همیشه بر اعتماد، فهم دوجانبه و صداقت پایدار بوده، گفت: این یک اشتباه بسیار عظیم و رفتاری زشت در شراکت (دوجانبه) بود.

گفتنی است، دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی های تهاجمی منتهی شد، اعلام نموده بود.

در پی امضای این توافقنامه همکاری سه جانبه، مراسم جشنی که قرار بود روز آدینه به مناسبت 240 اُمین سالگرد جنگ چساپیک در سفارت فرانسه در شهر واشنگتن دی. سی برگزار گردد، لغو شد.

بعد از آن، فرانسه سفرای خود را از واشنگتن و کانبرا فراخواند تا با آنها پیرامون تنش به وجود آمده مشورت کند.

ژان ایو لودریان در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفته بود: مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار نموده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از پایان یافتن این توافق عصبانی هستم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2087

به "تور ارزان فرانسه: لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی عظیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: لغو قرارداد استرالیا با پاریس به نفع آمریکا، اشتباهی عظیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید