هزینه 1500 میلیارد ریالی در پروژه های مرزی اردبیل

به گزارش تور چین ارزان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: تاکنون 1500 میلیارد ریال در پروژه های مرزی بخش آب استان اردبیل هزینه گردیده است.

هزینه 1500 میلیارد ریالی در پروژه های مرزی اردبیل

اصغر سلیمان زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیشرفت پروژه های مهار آب های مرزی اظهار کرد: شبکه آبیاری و زهکشی خدافرین با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست که تاکنون برای این پروژه 10 هزار و 482 میلیارد ریال سرمایه گذاری گردیده است.

وی اعلام کرد: سد تازه کند که هم اکنون به پیشرفت 89 درصد رسیده است آماده آبگیری است که برای این پروژه نیز 739 میلیارد ریال سرمایه گذاری گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در مورد سد عمارت با پیشرفت 87 درصد توضیح داد: این سد نیز که در شمال استان اردبیل در حال اجراست با سرمایه گذاری 2 هزار و 943 میلیارد ریال مراحل پایانی خود را سپری می نماید.

سلیمان زاده از آبگیری قریب الوقوع سد احمدبیگلو نیز اطلاع داد و گفت: این سد نیز با پیشرفت 95 درصد و سرمایه گذاری یک هزار و 170 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی به شبکه سد احمدبیگلو نیز اشاره نمود و گفت: این پروژه نیز که تا سال 92 تقریبا 11 درصد پیشرفت داشته در این پنج سال به پیشرفت 88 درصدی رسیده و ما برای تکمیل آن 450 میلیارد ریال هزینه کردیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در مورد تأمین آب شرب پایدار برای شهرهای استان اردبیل اعلام کرد: برای شهرهای اردبیل و سرعین آب شرب مورد احتیاج از طریق سد یامچی و به میزان 35 میلیون مترمکعب و چاه های واقع در دشت زرناس به میزان 12 میلیون مترمکعب تأمین می گردد.

سلیمان زاده از راه اندازی چهار دستگاه بارج شناور برای برداشت آب از لایه های بالایی سد یامچی اطلاع داد و گفت: برج آبگیر نیز با پیشرفت 80 درصد با هدف ارتقای کیفیت آب شرب اردبیل در حال اجراست و ما برای تأمین کسری آب شرب اردبیل در افق 1425 انتقال آب از سد شهریار را پیگیری می کنیم.

وی به تأمین آب شرب مشگین شهر از طریق خیاوچایی و نهر خاتون اشاره نمود و گفت: برای افق 1425 بالغ بر 13 میلیون مترمکعب آب مورد احتیاج است که از طریق سد احمدبیگلو، اهل ایمان و سبلان تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد: برای تأمین آب شرب نیر از طریق چاه های واقع در منطقه بولاغلار و نمین و عنبران آبرسانی به این دو شهر نیز در حال اجرا است که امیدواریم به سرعت مسائل آبرسانی به شهر عنبران و پایداری آب نمین رفع گردد.

سلیمان زاده اضافه نمود: تأمین آب شرب شهر گرمی از طریق کانال اصلی مغان به تصفیه خانه به ظرفیت 150 لیتر در ثانیه انجام می گردد و در افق 1425 پیش بینی تأمین آب از طریق سد تازه کند نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: آب شرب شهر خلخال در افق 1425 از طریق سد بفراجرد و تصفیه خانه آب شرب خلخال که هم اکنون به روش BOT توسط بخش خصوصی در حال اجراست تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل یادآور شد: در افق 1425 برای پایداری آب شهرستان کوثر نیز عملیات انتقال آب از طریق سد گیوی و احداث تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 174

به "هزینه 1500 میلیارد ریالی در پروژه های مرزی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 1500 میلیارد ریالی در پروژه های مرزی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید