واکنش روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک

به گزارش تور چین ارزان، ایسنا نوشت: سفیر روسیه در آمریکا گفت، مسکو به استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد آمریکا در منطقه آسیا-پاسیفیک واکنش نشان می دهد.

واکنش روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت: از آنجا که موشک های آمریکایی در منطقه آسیا-پاسیفیک در حال استقرار هستند و همانطور که یکبار دیگر به من گزارش شد چنین موشک هایی در این منطقه مستقر خواهد شد، برد این موشک ها به گونه ای است که می تواند به روسیه برسد و اهداف استراتژیک بازدارندگی اتمی تاکتیکی ما را پوشش دهد.

آمریکا در اوت سال گذشته میلادی از پیمان نیروهای اتمی میان برد موسوم به INF با روسیه خارج شد. پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید یا همان نیو استارت نیز آخرین توافق کنترل تسلیحاتی بین مسکو و واشنگتن است که در پنجم فوریه 2021 منقضی می گردد.

سفیر روسیه در آمریکا ادامه داد، مسکو تا زمانی به تعهدات یکجانبه برای عدم استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد پای بند است که آمریکا چنین موشک هایی را در بعضی مناطق مستقر نکند.

وی به کانال یک روسیه گفت: من یکبار دیگر خبری دریافت کردم که تایید می نماید موشک های آمریکایی در حال استقرار در منطقه هستند و من باید بگویم که اقداماتی مناسب در این راستا از جانب روسیه انجام می گردد. مسکو کوشش نموده تا سیاستمداران آمریکایی را متقاعد کند که فقدان تبادل نظر برای کاهش تسلیحات خطرناک است اما هیچ پیشرفتی در این باره صورت نگرفته و روسیه و آمریکا در آستانه نزدیک شدن به یک رقابت تسلیحاتی قرار دارند.

وی اضافه نمود: آمریکایی ها مطمئن هستند که می توانند در این رقابت تسلیحاتی پیروز شوند. آنها مطمئند که سیاست قبلی از بین بردن اقتصاد روسیه جواب می دهد. و با وجود اظهارنظرهای مکرر من که این یک راه خطرناک است و تبادل نظر ضرورت دارد، هیچ پیشرفتی در متقاعد کردن سیاستمداران کنونی این کشور به ویژه آنهایی که مسئول کنترل سلاح هستند، حاصل نشده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1550

به "واکنش روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در آسیا-پاسیفیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید