واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی بچه ها بومی کانادا

به گزارش تور چین ارزان، پاپ فرانسیس در واکنش به کشف گور جمعی در یک مدرسه سابق کلیسای کاتولیک در کانادا، خواهان همکاری مقام های سیاسی و مذهبی این کشور برای روشن شدن این موضوع شد.

واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی بچه ها بومی کانادا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رهبر کاتولیک های دنیا دو روز بعد از اظهارات نخست وزیر کانادا درباره کشف بقایای 215 کودک بومی در یک مدرسه سابق متعلق به کلیای کاتولیک، درباره کشف این گور جمعی اظهارنظر کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا روز یکشنبه (امروز) با اشاره به کشف گور جمعی در کانادا، خواهان احترام به حقوق و فرهنگ بومیان شد.

به گزارش رویترز، رهبر کاتولیک های دنیا بعلاوه تاکید نمود که از شنیدن خبرها درباره کشف بقایای 215 کودک در مدرسه سابق کلیسای کاتولیک در کانادا به شدت رنجیده و شوکه شده است.

پاپ فرانسیس از مقام های سیاسی و رهبران مذهبی در کانادا خواست که به منظور روشن شدن این موضوع با عزم و اراده با یکدیگر همکاری نمایند و در پی آشتی و شفا بخشیدن به درد ناشی از کشف این گور جمعی باشند.

این مقام ارشد کلیسای کاتولیک که در جمع حاضران در مراسم مذهبی امروز در میدان سنت پتر صحبت می کرد، با مردم کانادا و بومیان این کشور ابراز همدردی کرد اما درباره نقش کلیسا در خصوص این مدرسه، عذرخواهی نکرد.

اظهارات پاپ فرانسیس دو روز بعد از اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مطرح شد. ترودو از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه ای را که بقایای 215 کودک بومی در آن جا کشف شد بپذیرد و عذرخواهی کند.

هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست کم 215 کودک بومی که بعضی از آن ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا کانادا پیدا شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در پی انتشار این خبر از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند.

این گور جمعی با استفاده از رادارهای قابل نفوذ به زمین و زمانی کشف شد که یک کارشناس کانادایی در حال تحقیق و آنالیز درباره محلی بود که زمانی مدرسه شبانه روزی مردم بومی شهر کملوپس بوده است.

در بازه زمانی 1883 تا 1996، حدود 150 هزار کودک بودمی از خانواده های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس نموده بود و هدف اصلی آن دور کردن این بچه ها از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت های مادری شان و تربیت آن ها به شیوه ای تحمیلی بود.

طبق گزارش ها، بسیاری از این بچه ها بومی در مدارس شبانه روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می گرفتند و به اعتقاد بسیاری این گونه مدارس زخم ها و آسیب های ماندگاری را برجای گذاشت که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2013

به "واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی بچه ها بومی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پاپ فرانسیس به کشف گور جمعی بچه ها بومی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید