وزیر خارجه هلند: هنوز برای حفظ برجام خیلی دیر نشده است

به گزارش تور چین ارزان، فارس نوشت: وزیر خارجه هلند با بیان اینکه هنوز می توان توافق هسته ای را حفظ کرد، بار دیگر ایران را به پایبندی یکجانبه به این توافق فراخواند.

وزیر خارجه هلند: هنوز برای حفظ برجام خیلی دیر نشده است

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

استف بلاک وزیر خارجه هلند روز دوشنبه بار دیگر ایران را به پایبندی یکجانبه به توافق چندجانبه هسته ای فراخواند.

وی که در ابتدای ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: قطعا از وضعیت در ایران نگران هستیم. حکومت ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند.

بلاک در پاسخ به این سؤال که آیا برجام در آستانه فروپاشی است، گفت: امیدوارم که اینطور نباشد. امیدوارم اینطور نباشد. فکر می کنم هنوز خیلی دیر نشده، اما ایران واقعا باید به تعهداتش پایبند بماند.

آنالیز وضعیت توافق هسته ای با ایران و تنش های اخیر در منطقه خلیج فارس از جمله موضوعات اصلی مورد بحث در نشست امروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپاست.

با وجود گذشت بیش از یک سال از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای و کوشش های مداوم کاخ سفید برای قطع کامل روابط تجاری خارجی ایران، اتحادیه اروپا که به وعده خود برای جبران آثار ناشی از خروج آمریکا عمل نکرده، تأکید دارد که ایران همچنان باید محدودیت ها بر برنامه هسته ای خود را حفظ کند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری بعد از یک سال پایبندی یکجانبه به توافق هسته ای، بیان کرد به مرور تعهد خود به این توافق را کاهش می دهد. با عبور ایران از سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین و همچنین افزایش خلوص اورانیوم غنی شده ایران، اتحادیه اروپا بیش از پیش برای حفظ توافق هسته ای به تکاپو افتاده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 378

به "وزیر خارجه هلند: هنوز برای حفظ برجام خیلی دیر نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هلند: هنوز برای حفظ برجام خیلی دیر نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید