چرا ماجرای هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟

به گزارش تور چین ارزان، به دنبال انتشار رسمی علت سقوط هواپیمای اوکراینی، مطلبی را درباره بررسی این حادثه و شباهت ها و تفاوت های آن با ماجرای تلخ IR655 از زبان فرزند شهید نیکی ملکی در این خبر می خوانید.

چرا ماجرای هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟

به گزارش خبرنگار ، با توجه به اخبار ضد و نقیضی که در دو روز اخیر درباره سقوط هواپیمای اوکراینی شاهد آن بودیم و اطلاعیه امروز ستاد کل نیروهای مسلح که بازتاب گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت، لازم شد تا بررسی این حادثه و پرداختن به شباهت ها و تفاوت های آن با ماجرای تلخ پرواز IR655 را از زبان فرزند شهید نیکی ملکی (از شهدای امنیت پرواز IR655) برای شما بازگو کنیم که در ادامه می توانید آن را با جزئیات بیشتر بخوانید.

آنچه در ماجرای IR655 و هواپیماى اوکراینى مشترک است؛ جانکاه بودن این 2مصیبت است. بر اساس آنچه در این 31سال تجربه کردیم می گویم که بهت و شوک این مصیبت، تا سال ها گریبان خانواده ها را رها نخواهد کرد.

به خانواده ها تسلیت می گویم و برایشان از خداوند طلب صبر می کنم.

و اما تفاوت های 2ماجرا؛ اقدام آمریکا، عمدی و به منظور تغییر رفتار ایران در ماه های پایانی جنگ طراحی شده بود، اما در ماجرای هواپیماى اوکراینى خطای انسانی رخ داده است. برخلاف ایران، آمریکا تا مدت ها مسئولیت اقدامش را نپذیرفت؛ و این موضوع داغ ما را سنگین تر می نمود و سوهان روح بازماندگان شده بود.

پس از گذشت 31سال، آمریکا هیچ گاه از جنایتش عذرخواهی نکرد، اما مقامات ایران در کمتر از 1هفته رسما عذرخواهی کردند. در ایران فورا پرونده قضایی تشکیل شده تا قاصران و مقصران، متحمل مسئولیت اقدامشان شوند، اما عاملان و آمران حمله به ایرباس ایرانی هیچ گاه! تحت تعقیب قرار نگرفتند.

همه ساله در سالگرد شهادت پدرم، جریان رسانه ای جدی برای انکار جنایت آمریکا و تطهیر دستان آمریکا از خون شهدا شکل می گیرد و سالی یک بار با نمک پاشی به زخم مان، داغ شهادت پدرم را تازه می کنند، اما در مورد هواپیماى اوکراینى این گونه نخواهد بود.

با شنیدن خبر اعطای مدال افتخار به ویل راجرز، ناخدای بی خدای ناو وینسنس آمریکایی، انگار یک بار دیگر پدرم را جلوی چشم ما ذبح کردند.

سخن پایانی: امروز هیچ کس مثل بنده و دیگر خانواده های شهدایIR655 نمی تواند این خانواده های داغدار را درک کند.

عزیزانم، صمیمانه باشما همدردی می کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 983

به "چرا ماجرای هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ماجرای هواپیمای اوکراینی با حمله به IR655 قابل مقایسه نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید