چند نکته اساسی برای متقاضیان استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت

به گزارش تور چین ارزان، ثبت نام در فراخوان استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت بدون آزمون و استعداد درخشان با آزمون در دو مرحله انجام می گردد.

چند نکته اساسی برای متقاضیان استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام متقاضیان استفاده از آیین نامه استعداد درخشان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 در دو مرحله انجام می گردد که در صورت عدم ثبت نام در مرحله دوم امکان شرکت در سهمیه استعداد درخشان وجود نخواهد داشت.

داوطلبانی که دارای رتبه یک در مقطع لیسانس بوده و یا جزو استعداد درخشان هستند می توانند در فراخوان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1400 ثبت نام نمایند. شرکت در فراخوان استعداد درخشان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت به دو صورت استعداد درخشان بدون آزمون و استعداد درخشان با آزمون در دو مرحله انجام میگردد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت 1400

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون وزارت بهداشت در دو مرحله انجام می گردد. مرحله اول همزمان با شرکت سایر داوطلبین در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی است که در آخرین بازه تمدید شده از 23 تا 25 فروردین ماه 1400 انجام شد.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در بازه زمانی 9 تا 12 خرداد ماه 1400 انجام می گردد. متقاضیان با آزمون پس از ثبت نام اولیه کنکور ارشد بهداشت 1400، در صورتی که واجد شرایط استعداد درخشان هستند باید در تاریخ 9 تا 12 خرداد ماه 1400 به سامانه وزارت بهداشت مراجعه نموده و کد رهگیری خود را ثبت و گزینه الف را انتخاب نمایند.

متقاضیان بدون آزمون ارشد پزشکی که پیروز به ثبت نام نشده اند نیز باید طی زمان ذکر شده ابتدا ثبت نام اولیه را انجام داده و گزینه ب را انتخاب نمایند. در این صورت کد رهگیری را دریافت نموده و در همان زمان به وسیله گزینه الف با وارد کردن کد رهگیری ثبت نام را نهایی نمایند. با توجه به اینکه امکان ویرایش برای گزینه ب وجود ندارد داوطلبان در هنگام ثبت نام باید دقت لازم را داشته باشند.

پس از ثبت نام در این دو مرحله داوطلبان استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) از 5 تا 9 تیر ماه 1400 مهلت دارند برای تکمیل مراحل و معرفی به عنوان استعداد درخشان به محل دانشگاه مقطع قبلی خود (لیسانس) مراجعه نمایند. همچنین در این بازه زمانی داوطلبان استعداد درخشان بدون آزمون باید نسبت به انتخاب رشته خود نیز اقدام نمایند.

مھلت ارسال اسامی واجدین شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) توسط دانشگاه محل تحصیل به مرکز سنجش آموزش پزشکی از 9 تیر ماه شروع می گردد و تا 19 تیر ماه 1400 ادامه دارد.

گفتنی است؛ در صورت مردودی در سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون ارشد پزشکی 1400، امکان استفاده مجدد این سهمیه در سال بعد به صورت استعداد درخشان با آزمون برای داوطلب وجود خواهد داشت. اما در صورت مردودی در سهمیه استعداد درخشان با آزمون ارشد پزشکی 1400، امکان ثبت نام مجدد داوطلب در سهمیه استعداد درخشان سال بعد وجود نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1889

به "چند نکته اساسی برای متقاضیان استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته اساسی برای متقاضیان استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید