چین با لایحه تحریم دریای جنوبی از سوی آمریکا مخالفت کرد

به گزارش تور چین ارزان، پکن- خبرنگاران- چین اعلام نمود با هرگونه لایحه تحریمی از سوی کنگره آمریکا در ارتباط با فعالیت های چین در دریاهای جنوبی و شرقی مخالف است و آن را برنمی تابد.

چین با لایحه تحریم دریای جنوبی از سوی آمریکا مخالفت کرد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز آدینه در جمع خبرنگاران بیان کرد فعالیت های چین در دریای جنوبی از جمله ساخت و سازهایش در این منطقه جزو موارد حق حاکمیتی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود آمریکا حق ندارد فعالیت های چین را که در منطقه تحت حق حاکمیت خود انجام می گیرد، هدف قرار دهد و یا بخواهد افراد و یا شرکت های مرتبط با این برنامه ها را تحریم کند.

او هشدار داد که هر اقدامی از سوی آمریکا برای هدف قرار دادن اشخاص حقیقی و حقوقی و تحریم کردن آنها به دلیل فعالیت هایشان در دریای جنوبی چین می تواند ضربه جدی به روابط دو کشور بزند.

گروهی از سناتورهای آمریکایی که چین اقدامات آنها را مخرب توصیف نموده است در حال آنالیز و کوشش برای تصویب لایحه تحریم های دریاهای جنوبی و شرقی چین هستند.

بر اساس این لایحه دولت آمریکا می تواند دارایی های اشخاص حقوقی و حقیقی را که در این مناطق فعالیت می نمایند و در ساخت و سازهای ذی ربط شرکت دارند، در داخل خاک آمریکا مسدود کند.

بر اساس این لایحه اقداماتی که باعث گردد تا صلح و ثبات و امنیت در این دریاها به خطر بیفتد، هدف قرار خواهد گرفت و مرتکبان آن مورد تحریم آمریکا قرار خواهند گرفت.

در این لایحه قید شده است که وزارت خارجه آمریکا باید هر شش ماه گزارشی درباره فعالیت های شرکت ها و افراد مرتبط با طرح های دریاهای جنوبی و شرقی چین به کنگره ارایه کند.

این لایحه سناتورهای آمریکایی ساخت جزایر مصنوعی، ساخت پایگاه ها و اپراتورهای مخابراتی ، جزیره سازی و ساخت فانوس های دریایی را هدف قرار می دهد.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 364

به "چین با لایحه تحریم دریای جنوبی از سوی آمریکا مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با لایحه تحریم دریای جنوبی از سوی آمریکا مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید