یونان انتخابات پیش از موعد برگزار می نماید

به گزارش تور چین ارزان، شکست حزب حاکم یونان در انتخابات مجلس اروپا موجب شده تا دولت این کشور تصمیم به برگزاری انتخابات پیش از موعد بگیرد.

یونان انتخابات پیش از موعد برگزار می نماید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آنکه یکشنبه شب تعیین شد حزب حاکم یونان در انتخابات مجلس اروپا متحمل شکستی سنگین شده، الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان امروز از رئیس جمهور این کشور خواست برای تشکیل دولتی جدید، انتخابات پیش از موعد برگزار کند.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات مجلسی اروپا، حزب حاکم به رهبری سیپراس با اختلاف 10 درصد، از حزب معارض دموکراسی نوین شکست خورده است.

سیپراس پس از تعیین شدن نتایج انتخابات، در یک نشست خبری گفت: از رئیس جمهور خواهم خواست که فورا انتخابات ملی برگزار گردد.

دوره دولت کنونی یونان پنج ماه دیگر به سرانجام می رسد، اما شکست سنگین در انتخابات مجلسی اعتبار حزب حاکم را خدشه دار نموده و به نظر می رسد این مسئله ادامه کار را برای دولت سیپراس ناممکن نموده باشد.

کریاکوس میتسوتاکیس رهبر حزب دموکراسی نوین هم نتایج انتخابات مجلس اروپا را نشانه ناکارآمدی دولت و بی اعتمادی مردم به سیپراس توصیف نموده و استعفای فوری او را خواهان شده است.

شبکه یورو نیوز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که محتمل است انتخابات پیش از موعد یونان روز 30 ژوئن (9 تیر) برگزار گردد.

انتخابات مجلس اروپا سرانجام هفته گذشته شروع شد و روز یک شنبه آخرین روز برگزاری آن بود. هرچند مجلس اروپا از اختیار اجرایی اندکی برخودار است، اما ترکیب مجلس عمدتا نشاندهنده آینده وضعیت دولت ها در اتحادیه اروپاست.

بر اساس نتایج اولیه، در انتخابات اخیر احزاب راستگرا تقویت شده اند و احزاب سنتی و میانه رو بخشی از کرسی هایشان را از دست داده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 357

به "یونان انتخابات پیش از موعد برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان انتخابات پیش از موعد برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید