امضای قرارداد ساخت خط آهن پیشاور-کراچی بین سران چین و پاکستان

به گزارش تور چین ارزان، قرارداد احداث خط آهن دو طرفه از پیشاور تا کراچی بین نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری چین امروز (یکشنبه) امضا شد.

امضای قرارداد ساخت خط آهن پیشاور-کراچی بین سران چین و پاکستان

روزنامه پاکستانی دان به نقل از شیخ رشید، وزیر راه آهن پاکستان، نوشت، پروژه Main Line-1، خط آهن دو طرفه (رفت و برگشت) از پیشاور تا کراچی است و سرعت قطارها حدود 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

عمران خان امروز(یکشنبه) در آخرین روز از سفر چهار روزه خود به چین، با شی جین پینگ دیدار و گفت وگو کرد. خان قبل از دیدار با شی، با لی که چیانگ، نخست وزیر چین دیدار و با او درباره مسایل مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای گفت وگو کرد.

به گفته یک دیپلمات پاکستانی، پروژه کریدور مالی چین- پاکستان و همکاری های صنعتی، از مهم ترین بخش های گفت وگوهای خان و شی بود.

عمران خان بنا به دعوت رئیس جمهوری چین و به منظور شرکت در همایش کمربند و جاده، از 25 تا 28 آوریل(5 تا 8 اردیبهشت) به چین سفر کرد.

هدف از برگزاری همایش کمربند و جاده، فراهم کردن فضای تبادل آرا و تجربیات کشورهای مشارکت کننده در طرح یک کمربند و یک جاده است. سران چهل کشور و هیئت هایی از بیش از یکصد کشور و سازمان های بین المللی، در این همایش حضور دارند.

قرار بود در سفر خان به چین، دومین مرحله توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور به امضا برسد. توافقنامه تجارت آزاد پاکستان و چین در سال 2006 امضا و در سال 2007 اجرایی شد. این توافقنامه دارای دو مرحله بود که مرحله اول آن در دسامبر 2012 سرانجام یافت و مرحله دوم آن قرار بود از ژوئیه 2013 آغاز می شد.

صادرات پاکستان به چین، 1.2 میلیارد دلار در سال است که امکان افزایش آن به 2.2 میلیارد دلار و 3.2 میلیارد دلار وجود دارد.

چین که قرار است حدود 60 میلیارد دلار در چارچوب طرح یک کمربند، یک جاده در پاکستان سرمایه گذاری کند، تاکنون چند پروژه زیربنایی پاکستان را آماده بهره برداری نموده است.

هدف از اجرای کریدور مالی چین- پاکستان، اتصال سه ایالت شرقی چین به وسیله مسیرهای جاده ای و ریلی به بندر در حال احداث گوادر در جنوب ایالت بلوچستان پاکستان است. چین میخواهد تولیدات و کالاهای خود را به وسیله بندر گوادر به کشورهای جهان صادر کند.

با تور چین از شگفت انگیزترین مقصد گردشگری جهان دیدن کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 322

به "امضای قرارداد ساخت خط آهن پیشاور-کراچی بین سران چین و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد ساخت خط آهن پیشاور-کراچی بین سران چین و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید