انتشار مجموعه شعر، داستان و رمان ایرانی

به گزارش تور چین ارزان، رمان سال های شکسته از روح انگیز شریفیان و مجموعه داستان با حافظ در آلاسکا نوشته زهره حاتمی به همراه مجموعه شعرهای دَم دَمای تو از یاور مهدی پور و کسی در دریا آتش روشن کرده سروده امید بیگدلی به تازگی راهی بازار شده اند.

انتشار مجموعه شعر، داستان و رمان ایرانی

به گزارش خبرنگاران، رمان سال های شکسته نوشته روح انگیز شریفیان در 250 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 28هزار تومان در انتشارات مروارید منتشر گردیده است.

در شروع رمان آمده است: تنها چیزی که آن ها را به هم وصل می کرد، یک آینه بود؛ یک آینه که یکدیگر را در آن می دیدند، فقط همین. آن آینه نه شکسته بود، نه گم گردیده بود و نه حتی جابه جا اما آن ها با هم نبودند.

در نوشته پشت جلد کتاب نیز عنوان گردیده است: سال های شکسته، سرگذشت نسلی است که باورهایش گاه مانند صخره ای سخت و زمانی همچون دیواری سست در برابرش قد کشیده اند. تلاش نسلی که می کوشید دیدگاه و عقیده هایش را به جایی برساند، اما...

همچنین مجموعه داستان با حافظ در آلاسکا از زهره حاتمی در 141 صفحه با شمارگان 550 و قیمت 16500 تومان در نشر یادگردیده عرضه گردیده است.

با حافظ در آلاسکا، آن سوی اتوبان، خانه ای در دلگیرترین بلوار دنیا، محبوب میدان انقلاب، چیزیم نیست، فقط دلم گرفته است، برف سنگین، روز اول، سوسو خانم، مادربزرگ، مردی که شهرش را گم کرده بود و سهراب داستان های این مجموعه اند.

در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم: مجموعه با حافظ در آلاسکا برگزیده سه دهه تجربه در شیوه های متفاوت داستان نویسی در آثار زهره حاتمی است. از داستان کلاسیک مادربزرگ 1364 تا جریان سیال ذهن در روز اول تا داستان مینیمالیستی آن سوی اتوبان 1396. طیف گسترده زمانی و گاه مکانی - از محله های قدیمی تهران تا بنادر آلاسکا - به تنوع فضا و گونه گونی شخصیت ها انجامیده است. انتخاب داستان های قدیمی بر اساس هنوز تازه بودن موضوع و شیوه های بیان اجرا گردیده است. یکی از ویژگی های بارز این مجموعه حضور زن به عنوان انسانی معمولی است؛ انسانی که می تواند هم قهرمان باشد و هم ضدقهرمان. انسانی معمولی اما واقعی.

در طول سه روزی که در آلاسکا در سفرم، سراپا نگاهم و نفس. احوال غریبی دارد این تکه سرزمین که در وجود من هم رخنه کرده است. با دنیا در صلحم. آسمان و زمین یکی گردیده است و من با زمین و آسمان یکی. دلم هوای حافظ دارد...

دیگر کتاب چاپ گردیده در انتشارات مروارید، مجموعه شعر دَم دَمای تو سروده یاور مهدی پور است که در 105 صفحه با شمارگان 330 نسخه و قیمت 13هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

در یادداشت لادن نیکنام در ابتدای کتاب می خوانیم: آگر این گزاره را بپذیریم - هرچند نه تمام و کمال - که شعر ایران از بحران مخاطب رنج می برد و چاره ای برای این نیست و نمی توان متصور شد یک دلیلش بدون شک برمی گردد به نگاه شاعر به شعر. به نخبه گرایی هایی افراطی و نقدهای نظریه پردازانه نصفه نیمه ترجمه گردیده آن سوی مرزهای شرقی. اگر شاعران ما تکیه به خود فرهنگ شعر ایران می کردند کار به این جاها نمی رسید. دفتر شعری که پیش روی شماست از مخاطب شعر غافل نیست. نه این که صرفا به خاطر مخاطب نوشته گردیده باشد بلکه بیشتر به این معنا که می خواهد حس و اجرا و فرم را به شیوه ای به نمایش بگذارد که تأثیرگذار باشد. و هوشمندانه شاعر از ایجاز بهره می گیرد.

نمونه ای از شعرهای مجموعه که در پشت جلد کتاب آمده است:

اول از ته دل خندیدیم

بعدها با دهان

و کم کم این لب بود

که گاهی خنده

بر آن می نشست

حالا مدت هاست

همه چیز به سر رسیده

و از چشم فرو می ریزد

همچنین مجموعه شعر کسی در دریا آتش روشن کرده از امید بیگدلی در 114 صفحه با شمارگان 550 نسخه و قیمت 14 هزار تومان در نشر یادگردیده راهی بازار گردیده است.

در پشت جلد کتاب می خوانیم: هرچقد لابه لای درختان قدم بزنی

حافظه جنگل در کارگاه چوب بری

پاک شدنی نیست

امید بیگدلی در یادداشتی در انتهای کتاب نوشته است: اگر شعر تجربه زیستی شاعر در گذر از سال های زندگی اش باشد کسی در دریا آتش روشن کرده برش های تنهایی دسته جمعی من است که کوشیده از متن جامعه تا چالش ها و افق ها و نگرانی ها را بیان کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 197

به "انتشار مجموعه شعر، داستان و رمان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مجموعه شعر، داستان و رمان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید